طرز تهیه لوبیا سبز سوخاری

لوبیا سبز سوخاری یک غذای گیاهی خاص و ویژه به حساب می آید که طعم و مزه‌ای فوق‌العاده دارد. لوبیا سبز سوخاری را می‌توانید به تنهایی و به صورت یک عصرانه میل کنید.

طرز تهیه لوبیا سبز سوخاری

مواد لازم:

لوبیا سبز: 300 گرم

آرد سه صفر: 150 گرم

پنیر پارمزان: 50 گرم

آب: 150 گرم

آرد سوخاری: 100 گرم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

پودر سیر: مقداری

روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

به 300 گرم لوبیا سبز احتیاج داریم، لوبیا سبز های جوان، تازه و کاملا سبز رنگ. برای پاک کردن لوبیا سبز ها باید از یک کارد تیز و کوچک استفاده کنید، قسمت کوچکی از سر و دم لوبیا سبز ها را با چاقو ببرید و نخ الیافی میان شکاف آن را بیرون بکشید، این کار را برای همه لوبیا سبز ها انجام دهید.

همه لوبیاهای پاک شده را داخل یک آبکش بریزید و آبکش را زیر آب سرد بگیرید و کمی دستتان را بین لوبیاها بگردانید تا شسته و تمیز شوند؛ آبکش را کج بگذارید تا آب اضافی لوبیاها خارج شود.

لوبیا سبز سوخاری

مرحله دوم:

باید لوبیا سبزها را به مدت 5 دقیقه بخارپز کنید، این کار برای آن است تا کمی لوبیاها نرم شوند، هدف این نیست که کامل پخته شوند.

برای این منظور می توانید از سبدهای حصیری ویژه بخارپز کردن استفاده نمایید که سازوکار مخصوص به خود را دارند و در کشورهای آسیای جنوب شرق به وفور مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب ما ممکن است که این سبدها را در اختیار نداشته باشیم در این صورت از یک آبکش فلزی و یک قابلمه استفاده کنید به طوری که آبکش به درستی بر روی دهانه قابلمه چِفت شود.

داخل قابلمه آب بریزید به طوری که تا نیمه از آب پر شود، قابلمه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و بگذارید تا آب به جوش بیاید وقتی آب به قل خوردن افتاد آبکش فلزی را روی دهانه قابلمه قرار دهید و لوبیاها را داخل آبکش فلزی بریزید و اجازه دهید تا لوبیاها به مدت 5 دقیقه بخارپز شوند.

گه گاه لوبیاها را جا به جا کنید تا همه آن ها در اثر بخار آب نرم و بخارپز شوند. پس از این مدت، گاز را خاموش کرده و لوبیاها را داخل یک بشقاب بریزید.

* توجه داشته باشید که شما می توانید لوبیا سبزها را در آب جوش نیز بجوشانید ولی تا جایی که ممکن است از این روش استفاده نکنید با جوشاندن ویتامین و خواص لوبیاها از بین می رود و به عبارتی به آب در حال جوش منتقل می شود، پس سعی کنید لوبیا سبز ها را بخارپز نمایید.

لوبیا سبز سوخاری

مرحله سوم:

اکنون یک ظرف را مقابل دستتان قرار دهید، 150 گرم آرد سه صفر را داخل آن بریزید سپس 190 گرم آب را کم کم به آن افزوده و با یک همزن مفتولی مدام هم بزنید تا مایه ایی رقیق از آرد و آب به دست بیاید، سپس مقداری نمک و فلفل و پودر سیر، 50 گرم پنیر پارمزان رنده شده به آن بی افزایید و حسابی این مواد را هم بزنید.

لوبیا سبز سوخاری

مرحله چهارم:

هر یک از لوبیا سبزهای بخارپز شده را در ظرف حاوی "مایه آرد و آب و پنیر پارمزان" بی اندازید و بغلتانید سپس آن ها را خارج کرده و در آرد سوخاری بغلتانید، این کار را برای همه لوبیا سبزها انجام دهید.

داخل یک تابه به اندازه کافی روغن سرخ کردنی بریزید سپس لوبیا سبزهای غلتانده در مواد قبل را در روغن داغ بی اندازید و اجازه دهید کاملا سرخ شوند. داخل یک بشقاب، دستمال یا کاغذ جاذب روغن بی اندازید و لوبیاهای سوخاری را داخل بشقاب بگذارید تا روغن اضافی آن ها جذب دستمال شده و آماده خوردن شوند. نوش جان

اگر آرد سوخاری نداشتید مقداری نان خشک را با هاون حسابی بکوبید بعد آن را در تابه ای خشک تفت داده و سپس مورد استفاده قرار دهید. لوبیا سبز سوخاری را می توانید با سس مایونز و سس هزار جزیره یا هر نوع سسی که دوست دارید میل کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها