طرز تهیه خوراک گوشت تکنفره

یکی از غذاهای خوشمزه ترکی که از نظر ظاهری بسیار زیبا بوده و حالت تکنفره و پرسی دارد و طرز تهیه خیلی راحتی دارد.

طرز تهیه خوراک گوشت تکنفره

مواد لازم:

خمیرهزار لا: مقدار کافی

نمک فلفل: مقدار کافی

روغن مایع: مقدار کافی

فلفل سبز: 2 عدد

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

پیاز: یک عدد

زرده تخم مرغ: یک عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع مواد میانی غذا را که مواد گوشتی هستند درست می کنیم و برای این منظور یک عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم.

سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد پیازها را در تابه تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

سپس 2 عدد فلفل سبز را شسته و با چاقو خرد می کنیم و ان را به تابه پیازها اضافه می کنیم و در تابه تفت می دهیم.

مرحله دوم:

سپس 200 گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه پیازها می ریزیم و انها را در تابه تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند. سپس 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی داخل تابه می ریزیم و آن را تفت می دهیم تا رنگ رب باز شود و بوی خامی رب گرفته شود.

برای پختن گوشت نصف استکان آب داخل تابه می ریزیم و درب تابه را می بندیم تا آب داخل تابه بخار شود و گوشت بپزد. سپس وقتی گوشت پخت زیر گاز را خاموش می کنیم و آن را کنار می گذاریم.

مرحله سوم:

سپس خمیر هزار لا را روی یک سطح صاف قرار داده و آن را با کاتر دایره ای می بریم تا قسمت زیر خمیر آماده شود. برای قسمت روی خمیر نیز از دو کاتر دایره ای استفاده می کنیم و با یک کاتر دایره ای هم اندازه کاتر قبلی بیرون آن را می بریم و سپس با کاتر کوچکتر مطابق شکل زیر داخل خمیر را خالی کرده و آن را به شکل رینگ در می اوریم.

سپس کف یک ظرف پیرکس را با روغن مایع چرب می کنیم و خمیر دایره ای را کف ظرف می گذاریم و روی آن را با چنگال سوراخ سوراخ می کنیم تا لایه زیر در فر باد نکند و چند لایه نشود.

سپس روی خمیر فوق الذکر را خمیر رینگی شکل قرار می دهیم و با زرده تخم مرغ همزده شده خمیر را مطابق شکل زیر رومال می زنیم.

خوراک گوشت تک نفره با خمیر هزار لا

خوراک گوشت تکنفره با خمیر هزارلا ترکی

مرحله چهارم:

سپس ظرف خمیر را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 15 دقیقه می گذاریم تا خمیر هزار لای رینگی شکل باد کند و مطابق شکل زیر بالا آید و چند لایه شود.

خوراک گوشت تکنفره با خمیر هزار لا ترکی

مرحله پنجم:

سپس از مواد گوشتی تهیه شده در مراحل قبل داخل خمیر می ریزیم و خمیر را برای 10 دقیقه دیگر داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد می گذاریم تا غذای ما بپزد و آماده شود.

خوراک گوشت تکنفره با خمیر هزار لا ترکی

مرحله ششم:

سپس وقتی غذا آماده شد ان را از فر در آورده و برای شام میل می کنیم و یا آن را برای ناهار می خوریم. ضمنا این غذا چون حالت تکنفره دارد می توان آن را بعنوان فینگر فود تهیه کرده و برای مهمانی ها و مجالس نیز استفاده کرد.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها