طرز تهیه خوراک سبزیجات رژیمی

امروز قصد دارم طرز تهیه یک خوراک رژیمی و گیاهی خوشمزه را به شما دوستان خوبم آموزش بدهیم.

طرز تهیه خوراک سبزیجات رژیمی

مواد لازم:

کاهو ژاپنی: 900 گرم

سیب زمینی: 800 گرم

تره فرنگی: یک عدد

آب: 300 میلی گرم

پنیر اسکارمورزا: 150 گرم

روغن زیتون: 3 قاشق غذا خوری

نمک وفلفل: به مقدار لازم

پودر سیر: مقداری

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه این غذای رژیمیِ گیاهی لازم است که در ابتدا 900 گرم کاهو ژاپنی را شسته و به صورت باریک باریک با کاردی تیز خرد کنید.

خوراک سبزیجات

800 گرم سیب زمینی لازم داریم که بهتر است همه آن ها را کوچک اندازه انتخاب کنیم، پس از پوست کندن همه آن ها و شست آنها با یک چاقو تیز آن را به قطعات دایره ایی نسبتا ضخیم حلقه حلقه کنید و کنار بگذارید.

خوراک سبزیجات رژیمی

یک عدد تره فرنگی را بشویید و خردش کنید(به صورت حلقه حلقه). اگر تره فرنگی نداشتید می توانید از پیازچه استفاده کنید چرا که این دو سبزیجات از یک خانواده بوده و طعم و مزه ایی مشابه به هم دارند.

مرحله دوم:

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل یک قابلمه مناسب و بزرگ اندازه و تفلون بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن زیتون گرم شود سپس تره فرنگی خرد شده را داخل آن بریزید و شروع کنید به تفت دادن تره فرنگی با روغن زیتون.

خوراک سبزیجات رژیمی

اجازه دهید تا تره فرنگی ها نرم شده و بوی آن ها بلند شود بعد سیب زمینی های حلقه حلقه شده را داخل قابلمه بریزید و شروع کنید به تاب دادن همه مواد باهم.

خوراک سبزیجات رژیمی

کمی که سیب زمینی ها با تره فرنگی خورد شده ترکیب شدند و تفت خوردند، کاهو ژاپنی خرد شده را به قابلمه بی افزایید و همه مواد را باهم مخلوط کنید.

پس از 2 الی 3 دقیقه، 300 میلی لیتر آب گرم را داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید سبزیجات درون قابلمه به همراه آب به مدت 20 دقیقه بپزد. پس از 20 دقیقه، درب قابلمه را باز کرده و این بار اجازه دهید همه سبزیجات بدون درب قابلمه، به مدت 5 دقیقه دیگر بپزد.

پس از این مدت زمان وقتی دیدید که آب درون قابلمه بخار شده، مقداری نمک و فلفل و پودر سیر به سبزیجات افزوده و خوب هم بزنید و در نهایت گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم:

چون قرار است این سبزیجات را با پنیر ترکیب کنیم به یک مرحله پخت با فر نیاز است؛ برای این منظور به یک ظرف پخت نسوز احتیاج دارید، ظرف را با روغن زیتون کاملا چرب کنید به طوری که کف و دیواره ها کاملا به روغن زیتون آغشته شود. سپس سبزیجات پخته شده را داخل ظرف بریزید و با یک قاشق همه مواد را به طور یکسان در ظرف پخش نمایید.

برای این غذای گیاهی از یک نوع پنیر ایتالیایی استفاده می شود به نام پنیر اسکامورزا...

اسکامورزا پنیری ایتالیایی و خوش طعم از خانواده پنیرهای پاستافیلاتا است، این پنیر از شیر گاو به دست می آید، ظاهر این پنیر وقتی آن را به طور فله ایی خریداری می کنید کوزه ایی(گلابی شکل) است و هنگام مصرف باید آن را رنده کرده و در غذای دلخواهتان به مصرف برسانید.

مرحله چهارم:

پنیر اسکامورزای رنده شده را روی سطح کل سبزیجات پخته شده بریزید.

خوراک سبزیجات رژیمی

ظرف حاوی این خوراک را داخل فری با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید 5 الی 8 دقیقه در طبقه وسط فر بماند تا پنیر آب شده و روی آن طلایی رنگ شود. (حتما فر را از قبل گرم کرده باشید و بعد ظرف خوراک را در فر قرار دهید)

هرچه پنیر این خوراک گیاهی بیشتر باشد یقینا خوشمزه تر خواهد شد پس در ریختن پنیر در این خوراک صرفه جویی نکنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها