طرز تهیه شیرینی گل مینا برای عید

مزه و طعم این شیرینی گل مینا است و شما می توانید در رنگ های مختلف و طعم های متفاوت این شیرینی را تهیه کنید.

طرز تهیه شیرینی گل مینا برای عید

برای پخت شیرینی گل مینا می توانید هم از فر و بدون فر و به روی گاز این شیرینی نوروزی زیبا را تهیه کنید.

دلیل اسم این شیرینی شباهت آن به گل مینا می باشد. اگر دوست دارید شیرینی گل مینا ماندگاری بیشتری داشته باشد از روغن صاف قنادی استفاده کنید در رسپی امروز از کاسترد استفاده نشده و بدون آن این شیرینی تهیه می شود.

مواد لازم:

کره ۷۰ گرم

پودر قند ۵۰ گرم

آرد ۱۷۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری

پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی گل مینا بدون پودر کاسترد

مرحله اول : همزدن روغن

ابتدای کار تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. کره را به همراه پودر فند و وانیل داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن مدام بزنید تا کرم رنگ و حجیم شود حتما در حین هم زدن با لیسک دورگیری کنید تا تمام کره هم بخورد وگرنه بوی آن در شیرینی می ماند.

مرحله دوم : تهیه خمیر شیرینی گل مینا

تخم مرغ را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس به تدریج شروع به اضافه کردن آرد کنید تا مانند خمیر جمع شود حتما باید با لیسک این مرحله را انجام دهید و اصلا مواد را ورز ندهید وگرنه به روغن افتاده و در حین پخت سفت و ترک دار می شود.

مرحله سوم : استراحت خمیر

خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت پودر کاکائو بزنید و قسمت دیگر را ساده نگه دارید سپس هر خمیر را داخل نایلون گذاشته و بمدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار داده تا استراحت کند سپس فر را روشن کنید تا گرم شود.

مرحله چهارم : کاتر زدن شیرینی گل مینا

خمیر را بین دو نایلون با کمک وردنه باز کنید و با قالب مخصوص گل مینا یکی کاتر بزرگ و یکی کوچک بزنید و قسمت کوچک را وسط آن یکی قرار داده و شیرینی ها را داخل سینی فر قرار داده و سینی را بمدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی گل مینا با فر

سینی را از یخچال خارج کرده و مستیقم داخل فر قرار دهید تا با دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه پخته شود تا حدی باید پخته شود که زیر شیرینی کمی تغییر رنگ دهد سپس از فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا از داغی بیفتد سپس از روی سینی جدا کنید چون این شیرینی بسیار ترد و شکننده می باشد و ممکن است اگر همان موفع که داغ است جدا کنید پودر شود.

مرحله پنجم : شیرینی گل مینا بدون فر

برای پخت شیرینی بدون فر باید از فر دست سار استفاده کنید بدین صورت که یک قابلمه بزرگ بردارید و روی آن جسمی قرا دهید تا مانند سه پایه باشد می توانید از الک استفاده کنید سپس در قابلمه را گذاشته و بمدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا داغ شود سپس شیرینی را از یخچال خارج و داخل قابلمه به روی سه پایه قرار دهید و با شعله کم به روی شعله پخش کن بمدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

نکات کلیدی در تهیه شیرینی گل مینا

این مقدار مواد حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ عدد شیرینی گل مینا به شما می دهد. اگر خمیر شیرینی ورز داده شود روغن پس می دهد و سفت می شود. درفر برقی و ماکروفر ۲۰ درجه دما را کمتر انتخاب کنید.

منبع: عصر ایران

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها