طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

آلبالو جزو میوه های خوش رنگ و زیبا می باشد که بسیار خواص و مزایا دارد و در درمان اغلب مشکلات و بیماری ها موثر می باشد. اگر با خواص این میوه آشنا شوید حتما در برنامه غذایی خود این میوه را هم قرار میدهید.

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

مواد لازم:

برنج: 2 پیمانه

آلبالو: 100 گرم

فیله مرغ: 200 گرم

پیاز: یک عدد

سیر: 3 حبه

زعفران دم کرده: به مقدار لازم

نمک،فلفل،زردچوبه: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

خلال پسته: به مقدار لازم

خلال بادام: به مقدار لازم

پاپریکابه: مقدار لازم

ادویه: به مقدار لازم

دارچین: به مقدار لازم

آب: به مقدار لازم

شکر: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

در مرحله اول باید برنج را بپزیم برای اینکار ما از یک قابلمه مسی استفاده میکنیم و برنج را خوب شسته و داخل قابلمه میریزیم و مقداری آب داخل قابلمه میریزم آب باید به قدری باشد که یک مقدار از خود برنج بیشتر باشد حدود سه پیمانه کافی است سپس کمی نمک و روغن اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم و روی حرارت میگزاریم تا برنج بپزد و آبش تبخیر شود بعد از اینکه آبی داخل قابلمه نماند زیر شعله را کم میکنیم تا برنج به صورت کته بپزد.

 آلبالو پلو

مرحله دوم:

در این مرحله فیله های مرغ شسته شده را خرد میکنیم سعی کنید خیلی ریز نباشد و به صورت مکعب بزرگ یا متوسط خرد کنید بعد داخل یک ظرف یا ماهیتابه مقداری کم روغن میریزیم و میگزاریم چند ثانیه داغ شود سپس فیله های مرغ خرد شده را اضافه میکنیم و سپس مقداری فلفل و زردچوبه و ادویه و پاپریکا و دارچین اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم تا مرغ ها طعم دار شوند و تفت میدهیم تا مرغ ها تغییر رنگ دهند سپس در ظرف را میگزاریم و شعله را کم میکنیم تا مرغ ها بپزند.

 آلبالو پلو

مرحله سوم:

بعد از اینکه مرغ ها آب انداخت سیرهای خرد شده را اضافه میکنیم و مقداری آب جوش حدود دو استکان اضافه کرده و میگزاریم تا بپزند ما حدود سه برگ بو هم اضافه کردیم که کاملا سلیقه ای است و برای طعم دار شدن غذاست شما میتوانید اضافه نکنید.

در ظرف را گزاشته و به مدت نیم ساعت اجازه پخت میدهیم. بعد از نیم ساعت آب مرغ هم تبخیر شده است. اگر برگ بو اضافه کردید میتوانید بردارید.

 آلبالو پلو

مرحله چهارم:

مقداری زعفران دمکرده به مرغ ها اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.

آلبالو ها را باید از قبل هسته هاشان را بگیریم در ماهیتابه ای ریخته و مقدار کمی روغن اضافه میکنیم و روی حرارت میگزاریم تا بپزد دو قاشق شکر اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم.

 آلبالو پلو

مرحله پنجم:

برنج کته را در ظرف مناسب ریخته و روی آن مرغ و آلبالو میریزیم و با خلال بادام یا پسته یا هر دو تزئین میکنیم. میتوانیم مواد را به صورت لایه ای بین برنج بریزیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها