آیا می‌توانید نشانه‌های خیانت را در همسر خود تشخیص دهید؟

در یک پژوهش آمده که طول مدت رابطه زناشویی و کیفیت ازدواج کمترین اثر را بر روی وفاداری زوج دارد و علت اصلی خیانت، کم رضایتی در رابطه است.

آیا می‌توانید نشانه‌های خیانت را در همسر خود تشخیص دهید؟

شاید فکر می‌کنید دلیل خیانت طرفین به خاطر مسائلی مانند زود ازدواج کردن و یا جوانی نکردن طرف مقابل است؟ اشتباه می کنید.

محققین دانشگاه کوئینزلند با مطالعه علل خیانت افراد مختلف به این نتیجه رسیده اند، نشانه‌های خاصی وجود دارد که نشان می‌دهد یک فرد به احتمال زیاد، دارد خیانت می کند.

نتیجه این تحقیقات در نشریه انگلیسی روانشناسی چاپ شده است. در این مقاله تصریح شده است، انسان‌هایی که تصمیمات آنی می‌گیرند، بیشتر احتمال دارد خیانت کنند. چون قبل از تصمیم گیری تامل نمی‌کنند و بی درنگ بدون سنجیدن شرایط و اوضاع، بر اساس خواسته‌های لحظه‌ای خود، تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند.

علاوه بر این، کسانی که دارای شرکای جنسی زیادی در گذشته بودند بیشتر احتمال دارد که خیانت کنند.

در این پژوهش آمده است، طول مدت رابطه زناشویی و کیفیت ازدواج کمترین اثر را بر روی وفاداری زوج دارد و علت اصلی خیانت، کم رضایتی در رابطه است، چون فرد خیانتکار به دلیل داشتن رابطه‌های بسیار جنسی، دائم در حال مقایسه رابطه‌ها با زندگی کنونی اش است.

خوشبختانه تجربه سخت بی وفایی و خیانت در زندگی جنبه مفیدی هم دارد و آن، رشد انسان و تجربه بیشتر برای انتخابی بهتر در آینده است.

منبع: تابناک باتو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • مالک
    0

    ۹۹ درصد به خاطر رابطه ج.نسی خوبی نداشتنه...

  • کاربر ناشناس
    0

    شما نه به جوانان و نه به افراد سالخورده جامعه چه مرد و چه زن گفتید امکان اسایش و ارامش و لذت را از هر گروه سنی گرفتید

  • کیان
    0

    برداشت آزاد هست در ایران مسائل اول در ازدواج نجابت است ودر مواردی بعد از گذشت زمان مرد علاوه بر یک همسر خوب یک معشوق دست و پا می‌کند چون با همسر خود راحت نیست تنوع را با معشوقه انجام می‌دهد و معمولا به مشکل بر می‌خورد و باعث مشکلات زیادی در رابطه زنا شویی درست می‌شود اما در اروپا مسائل اول ازدواج سک.س و معشوقه در یک قالب است اگر همسر از رابطه بین خود و او ناراضی بود ادامه نمی‌دهند باید زن در خانه با طرز لباس پوشیدن و رفتار و صحبت و آرایش جو راحتی را برای همسر پیش بینی کند که او چشمش به کسی دیگری نباشد اگر در این امر مهم و صداقت در زندگی به تفاهم رسیدن بعد گزینه فرزند آوری است که باید دید توان مسؤلیت فرزند را خواهند داشت یا مدتی صیر دهند متاسفانه توی ایران شب اول جوجه درست میشه و اگر این دو زوج تفاهم با هم نداشته باشن این طفل بی کناه بزگترین آسیب را می‌بیند

    نظرات شما -
    • !
      0

      واقعا هم همین طوره...وقتی رابطه خوبی ندارن نباید بچه دار بشن...

    • سجاد
      0

      در مقایسه جوامع ایرانی و غربی کاملا برعکس فرمایش دادید ... کم کم این فکر غلط هم در کشور ما جا افتاده که اول مدتی بدون قید و شرط بدون اینکه خانواده کنترلی داشته باشند طرف ایجاد ارتباط با جنس مخالف رو آغاز میکند پس از لذت جویی و ارضای جنسی طرفین همدیگه رو رها میکنن . حتی اگر با هم ازدواج هم کرده باشند اغلب منجر به طلاق میشود این وسط بیشترین صدمه دختر می بیند. بدین شکل کانون و اساس خانواده که در خیابان شکل بگیرد دوام نمی اورد...نسخه غربی اگه خوب تا حالا شاهد فروپاشی خانواده به شکل واقعی و هسته ای شدن خانواده در این کشورها نبودیم..بهترین خانواده بر پایه دین اسلام شکل میگیرد و خواهد گرفت .

  • ناشناس
    0

    دوستانی که گفتن اگه همسر از نظر جنسی درست و کامل ارضاء بشه خیانت نمی کنه کاملا درست گفتن. مرد/زن اگه بدونه همسر تو با اشتیاق منتظرشه و چونمطمئنه همیشه از نظر پوشش و آرایش و مهارت جنسی می دونه و می تونه حسابی غافلگیرش کنه و بهش لذت بده خودش هم مشتاق اینه که زودتر به همسرش بپیونده و به دیگری فکر نمی کنه یا احتمالش خیلی کمتر میشه.

  • متفاوت
    0

    درمسیله خیانت ، این خاینین قبلی هستند که مانند یک معتاد همه را با روشهای گوناگون واداربه کیش خود میکنند و انسانها زود فریب میخورند.هرکاری هم که انسان میکند کم کم زیاد میشود مگر یک عامل بازدارنده مانع شود مانند ، برچسب خیانت

    نظرات شما -
    • دانشجو
      0

      اگه همسرادم زیبایی نداشته باشه احتمال خیانت ۱۰۰ درصد

    • متفاوت
      0

      دانشجو،هنوزخیلی باید درس بخونی و درس ازاجتماع بگیری تا بتونی......انسانها تو مسیرخودشون حرکت دارند وحق انتخاب دارند ولی این انتخابها چالشهایی هم نظیر اعتقادات،فرهنگ،عوامل قومیتی و.....که خلاصه میشود درحرفها دارد.شما هرلحظه در مسیر انتخابها قرارمیگیرید که بنا به تجزیه وتحلیل فکری خود باتوجه به عواقب ان حق انتخاب دارید،رب العالمین نور النور النور است یعنی زیبایی پس از زیبایی و الی اخرکه انتها ندارد اما حق انتخاب شما محدود است به تلاش و حدودخود،وتجاوز ازاین حدود خیانت محسوب میشود چون حقی پایمال میشود،اگرحقی پایمال نشود دیگرخیانت نیست بلکه برتلاش خود به حق خود میرسید،این برای زن ومرد فرقی نمیکند،هرحقی مقطع زمانی خود راداردوزمانی که حق باشد لحظه ای در ان درنگ نمیشود.زیبایی ظاهر است که میتواند نوعی فریب هم برای ایجاد چالش در مسیر وحرکت و انتخاب شما باشدکه تاچه میزان میتوانید مسیر درست رابفهمید.....

  • عباس
    0

    اکثر این خیانتا بعد از بچه دار شدنه چون دیگه وقت کافی برا خودشون نمیزارن و یا حتی به خاطر کمبود فضا برای خلوت...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت! بیشترش به خاطر همینه و البته نداشتن شناخت کافی از نیازهای هم. خب ادمها نیازهایی هم دارن که روشون نمیشه همیشه خودشون بگن و طرفشون هم باید به درک درستی رسیده باشه وقتی دیگه همسر هم میشن.

  • احمدی
    0

    در عجبم از عدالت خدا که مرد میتونه چند همسری اختیار کنه ولی زن نه ، چرا مرد باید اگه خوشش از کسی اومد و شرایط داشت ازدواج کنه ولی زن باید تا موقعی زیر عقد شوهر هستش باید بمونه با همین یک مرد ،

    نظرات شما -
    • زن
      0

      و به این موارد اضافه کنین احساساتی تر بودن زن و نرم و لطیفتر بودن روحیه ش که بعضی از خود آقایون هم به خاطرش صفت ضعیفه و اینا هم میدن بهش و بعد انتظار دارن در همه موارد چون شیر محکم بایسته و وسوسه هم نشه چون مگه مرده که پاش بلغزه؟!

  • ..!؟
    0

    کسی که خیانت میکنه یعنی با طرفش راحت نیست که بگه من مثلا رابطه میخوام و اون نیازشو برطرف کنه و همه ی اینا از ازدواج هایی شکل میگیره که طرف یا بخاطر پول یا بخاطر شغل و یا بخاطر اصرار خانواده ازدواج میکنه...خیانت اشتباهی نیست که لحطه ای رخ بده خیانت از خیلی قبل یا شاید همون روزای اول شروع میشه...

  • وطن
    0

    همه چی جنسی نیست عشق محبت دو طرفه ارامش دادن به همدیگه احترام به همدیگه مهمتره متاسفم همه چی راجنسی برداشت می کنید حیوان که نیستین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ازدواج کردی؟اگه کردی خودت میفهمی...

    • متفاوت
      0

      زن ومرد ازوقتی پیمان ازدواج درانها شکل میگیرد درهمه مسایل روحی وروانی کامل کننده هم میشوند تا به جنسی ختم و سبب ارامش وعاطفه و....گردد.درغیراینصورت میشودموشک جواب موشک.

  • ناشناس
    0

    من هم با نظر اون دوستی که گفتن اگه ازدواج کردی خودت میفهمی موافقم. چون رابطه جنسی واقعا مثل یه معجون عمل میکنه که معجزه میکنه واقعاو عشق رو هم محکمتر می کنه.رابطه جنسی انسان که اصلا کیفیتش با رابطه جنسی حیوانات قابل مقایسه نیست.

  • صداقت
    0

    مقالات و اخبار مهمی هست که هیچ نظری به آنها نمیدیم ولی وقتی یک متن یا خبری که در رابطه با مسائل جنسی همه وارد میدان میشیم

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      همه خبرها سرمنشاش و هم نهایتش بخاطر مسایل جنسیه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها