سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن، بدون جراحی

روش کاهش وزن و رژیم های غذایی نامناسب موجب افتادگی و شل شدن پوست بعد از لاغری می شود. برای سفت کردن پوست می توانید از پاکسازی پوست و روغن های گیاهی استفاده کنید.

سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن، بدون جراحی

سفت کردن طبیعی پوست روش های متنوعی دارد، با دنبال کردن این روش ها می توانید لباس های مورد علاقه تان را به راحتی بپوشید و به همان اندازه سلامت، زیبا و خوش اندام به نظر برسید، بدون هدر دادن پول و تحمل درد عمل جراحی!

پاک سازی روزانه پوست

یکی از مهم ترین اقدامات در مورد سفت کردن پوست، پاکسازی روزانه است زیرا به شما در از بین بردن سلول های مرده پوست و بازسازی سلول های پوستی کمک می کند اما همه پاک کننده ها برای پوست شما مناسب نیستند. شما باید پاک کننده مناسب را برای پوست خود انتخاب کنید و سعی کنید از طبیعی ترین پاک کننده های غیرشیمیایی استفاده کنید.

مخلوط شیر، شکر و میوه هایی مانند پاپایا، انواع توت ها، انگور، پرتقال و استفاده از این مخلوط به صورت هفتگی به سفت تر شدن پوست شما کمک خواهد کرد.

محصولات حاوی پروتئین سویا

محصولات پوستی که حاوی پروتئین سویا هستند، ممکن است پوست شما را با تحریک الاستین و تولید کلاژن محکم کنند . الاستین و کلاژن پوست شما را سفت و کشیده نگه می دارند.

سویا را به وعده های غذایی خود اضافه کنید یا از کرم هایی استفاده کنید که این ماده در آن ها وجود داشته باشد. استفاده از این کرم ها دو بار در روز به شما کمک می کند تا درخشش جوانی را در پوست خود حس کنید.

کوچک کردن منافذ باز پوست

بستن منافذ باز پوست می تواند به سفت تر شدن پوست های شل و افتاده کمک کند و شما را به نتیجه ی دلخواهتان برساند. شما می توانید ماسک مخصوص کوچک کننده ی منافذ پوستتان را با استفاده از مخلوط یک قاشق چای خوری عسل، مقداری رزماری خرد شده و یک قاشق غذاخوری نارون کوهی تهیه کرده و روی پوست شکمتان قرار دهید که این امربه گردش خون بدن کمک کرده و پوست را محکم تر می سازد.

ماسک های سفت کننده

ماسک های صورت مدت هاست که برای زیباسازی استفاده می شوند اما آیا تاکنون ماسکی را روی شکمتان امتحان کرده اید؟ ماسک های سفت کننده نه تنها باعث معجزه روی صورتتان می شوند بلکه روی پوست شکمتان نیز همین تاثیررا خواهند داشت. همچنین می توانید سه بار درهفته از ماسک سفیده تخم مرغ بر روی شکم خود استفاده کنید و صبر کنید تا خشک شود.

از سموم مضر برای پوست دوری کنید

نکته دیگر که در مورد چگونگی سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن باید به خاطر داشته باشید، دوری از سموم مضر برای پوست است. علاوه بر پرتوهای اشعه ماوراء بنفش مواد مخرب دیگری مانند سولفات ها و کلر نیز وجود دارد که باید از مصرف آن خوداری کنید.

بیشتر مواد شوینده ی بدن، صابون ها و شامپوها حاوی سولفات اند زیرا سولفات ها نه تنها باعث شادابی موها می شوند بلکه پاک کننده های خوب و ارزان قیمتی نیز هستند.

اگرچه، سولفات ها می توانند بیش از حد پوست شما را خشک کرده و تحریک کنند، سطح رطوبت را کاهش داده، روند کلاژن سازی را کند کرده و خاصیت کشسانی پوست را کاهش می دهد. علاوه بر سولفات ها، استفاده از مواد کلردار رانیز محدود کنید.

بلافاصله بعد از شنا در استخر کلرید شده، استحمام کنید و در غیر این صورت، کلر بیش از حد به پوست شما آسیب خواهد رساند که ممکن است پوست شما را خشک کرده وخاصیت کشسانی آن را کاهش دهد در نتیجه پوست شما بعد از کاهش وزن، سفت و بدون چروک نخواهد بود.

از آب داغ برای شستشوی پوست خود استفاده نکنید وهمچنین از پاک کننده هایی که برای از بین بردن کلر و آبرسان هستند، برای هیدراته کردن پوست خود استفاده کنید.

روغن ها و عصاره های گیاهی

روغن های گیاهی با افزایش گردش خون و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست به سلامت پوست شما کمک می کنند. موارد زیر نکات مهمی هستند که برای سفت کردن پوست با روغن های گیاهی باید به خاطر داشته باشید.

اولا، شما باید روغن های گیاهی را تا حداکثر 5٪ در روغن پایه رقیق کنید و مطمئن شوید که پوست شما به روغن ها حساسیت ندارد.

ثانیا، از روغن ها در نواحی حساس دور چشم استفاده نکنید.علاوه بر این، زنان باردار، نوزادان و کودکان خردسال باید از روغن های سنگین خودداری کنند.

منبع: نمناک

45

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها