طرز تهیه هویچ پلو با گوشت چرخ کرده

یکی از غذاهای مخلوط خوشمزه و پر طرفدار هویچ پلو است که با گوشت مرغ و یا گوشت چرخ کرده درست می شود.

طرز تهیه هویچ پلو با گوشت چرخ کرده

مواد لازم:

برنج: 3 پیمانه

گوشت چرخ کرده: 300 گرم

پیاز: یک عدد

نمک فلفل زردچوبه: مقدار کافی

زعفران دمکرده: 1/3 فنجان

هویچ: 4 عدد

روغن مایع: مقدار کافی

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع کار مواد میانی این غذا را درست می کنیم و برای این منظور 4 عدد هویج را شسته و آنها را پوست می کنیم و سپس به صورت ریز و نگینی هویجها را خرد می کنیم. سپس داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد هویجهای خرد شده را در روغن داغ تفت می دهیم تا نرم شود و سرخ شود.

مرحله دوم:

سپس یک عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و سپس داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و پیازهای خرد شده را در روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

سپس 300 گرم گوشت چرخ گرده را داخل تابه پیازها می ریزیم و گوشت را رد تابه تفت می دهیم و بعد از اینکه رنگ آن تغییر کرد برای اینکه گوشت کاملا بپزد به داخل تابه مقداری آب می ریزیم و درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم تا گوشت در تابه بپزد وآب داخل تابه کاملا تبخیر شود.

سپس برای مزه دار شدن به آن مقدار کافی نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و با گوشت تفت می دهیم.

مرحله سوم:

سپس هویج سرخ شده مرحله قبل را داخل تابه گوشت و پیاز می ریزیم و آنها را با هم مخلوط می کنیم. سپس 1/3 فنجان زعفران دمکرده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا به خورد مواد داخل تابه برود.سپس زیر گاز را خاموش می کنیم.

مرحله چهارم:

در ادامه سراغ برنج می رویم و 3 پیمانه برنج را که از شب قبل در آب و نمک خیس کرده بودیم را داخل یک قابلمه آب و نمک می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و مقداری روغن مایع نیز به آن اضافه می کنیم و منتظر می شویم تا برنج نیم پز شود و قد بکشد. سپس آن را آبکش می کنیم.

مرحله پنجم:

سپس کف یک قابلمه را روغن مایع می ریزیم و در صورت تمایل به استفاده از ته دیگ از سیب زمینی ورقه شده و یا نان برای ته دیگ استفاده می کنیم و یا بدون ته دیگ مقداری از برنج را مانند من به صورت مستقیم در ته قابلمه می ریزیم. سپس روی آن را از مخلوط مواد گوشتی و هویج می ریزیم و با برنج مخلوط می کنیم و روی آن را مجددا برنج می ریزیم و روی برنج را نیز از مواد گوشتی و هویج می ریزیم و این کار را تا تمام شدن مواد انجام می دهیم. سپس درب قابلمه را بسته و آن را روی شعله گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا برنج دم بکشد.

مرحله ششم:

سپس وقتی برنج ما دم کشید آن را در ظرف مناسبی می ریزیم و این غذای خوشمزه را همراه با سبزی خوردن و سالاد شیراز ی و ترشی و ... برای وعده غذایی ناهار و یا برای افطار میل می کنیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها