طرز تهیه پلو بادمجان ترکی

کاربرد بادمجان در غذاهای ترکی بسیار زیاد است و یکی از غذاهای خوشمزه ترکی که با بادمجان درست می شود و بسیار خوشمزه و قوی بوده و طرز تهیه راحتی دارد، پلو بادمجان ترکی است.

طرز تهیه پلو بادمجان ترکی

مواد لازم:

برنج: 2 پیمانه

بادمجان: 2عدد

گوجه فرنگی: 2 عدد

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

پیاز: یک عدد

سیر: یک حبه

آب: 3 لیوان

نمک فلفل: مقدار کافی

روغن مایع: مقدار کافی

کره: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع کار، 2 عدد بادمجان را شسته و ان را برای مدت نیم ساعت داخل ظرف اب و نمک می گذاریم تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجانها را ابکش کرده و آنها را با چاقو به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم.

سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد، بادمجانهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و آنها را در روغن داغ سرخ می کنیم تا بپزند و مقدار کافی نمک و فلفل برای مزه دار شدن بادمجانها به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم:

سپس در ادامه داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و سپس یک قاشق غذاخوری کره نیز داخل تابه می ریزیم و وقتی کره اب شد، یک عدد پیاز را شسته و ان را پوست کنده و ان را به صورت نگینی خرد می کنیم.

سپس پیاز خرد شده را داخل تابه می ریزیم و ان را در تابه تفت می دهیم تا نرم و سبک شود.

مرحله سوم:

سپس در ادامه سراغ گوجه فرنگی می رویم و 2 عدد گوجه فرنگی را شسته و انها را پوست کنده و رنده می کنیم. سپس گوجه فرنگی خرد شده را داخل تابه پیاز می ریزیم و انها را در تابه تفت می دهیم و سپس 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی داخل تابه می ریزیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و سپس نمک و فلفل را به مقدار کافی برای مز ه دار شدن به داخل تابه می ریزیم و همه مواد را خوب با هم قاطی می کنیم.

مرحله چهارم:

سپس در ادامه 2 پیمانه برنج ترکی را داخل اب می ریزیم و به ان مقداری نمک اضافه می کنیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم تا برای 5 دقیقه برنج بجوشد و سپس ان را ابکش می کنیم.

مرحله پنجم:

سپس در ادامه برنج ابکش شده مرحله قبل را داخل تابه پیاز و رب و گوجه فرنگی می ریزیم و کمی برنج را درتابه تفت می دهیم و با مواد داخل تابه خوب قاطی می کنیم. سپس 2 لیوان اب داخل تابه می ریزیم و زیر گاز را ملایم می کنیم و منتظر می شویم تا مواد ما داخل تابه بجوشد و اب داخل تابه کاملا بخار شود و غذا بپزد.

در اخر بادمجان سرخ شده در مراحل قبل را به برنج اضافه می کنیم و ان را روی برنج می ریزیم و همه مواد را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله ششم:

اکنون غذای ترکی ما اماده است. ان را در ظرف مناسبی می ریزیم و پلو بادمجان ترکی را برای وعده غذایی ناهار ان را همراه با سبزی خوردن و سالاد و .. میل می کنیم. نوش جان

امیدوارم از دستور تهیه این غذای ترکی خوشتان امده باشد و ان را در منزل برای خانواده بعنوان یک غذای مخلوط جدید درست کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها