طرز تهیه استیک ماهی با سس سیر

استیک ماهی با ادویه مخصوص طعم و عطر بی نظیر و دلچسبی دارد.

طرز تهیه استیک ماهی با سس سیر

مواد لازم:

فیله ماهی: 500 گرم

زعفران دمکرده: 3 قاشق غذاخوری

سیر: 80 گرم

لیمو ترش: یک عدد

نمک،فلفل،زردچوبه: به میزان لازم

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

رب انار: 2 قاشق غذاخوری

پیاز: 2 عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:

استیک ماهی به دلیل دارا بودن امگا3 و ویتامین دی یک غذای سالم و بسیار خوشمزه است که هر کس را به خوردن و چشیدن طعم آن وسوسه می کند. خوب است که هر از گاهی و برای تغییر ذائقه خود این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

برای تهیه استیک ماهی ابتدا باید ماهی شیر تهیه کنیم و آن را به صورت فیله های متوسط و بدون استخوان برش دهیم و طوری که قطر ماهی خیلی بزرگ نباشد. سپس آن را شسته و اجازه دهیم تا خشک شود.

وقتی فیله ها خشک شدند داخل کاسه ای متوسط پیاز را رنده کرده و سیر را نیز له می کنیم و به آن اضافه می کنیم سپس لیمو را از وسط برش داده و آب آن را می گیریم و به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم سپس زعفران دم کرده را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه نیز به آن اضافه می کنیم و وقتی مواد را خوب با هم مخلوط کردیم فیله ها را داخل آن قرار داده و با مواد حسابی مخلوط می کنیم و به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا همه مواد به خورد فیله ها بروند. سپس به سراغ مرحله بعد می رویم.

مرحله دوم:

در این مرحله ابتدا سس استیک را تهیه می کنیم تا در مرحله آخر به فیله ها اضافه کرده و طعم آن را تغییر دهیم. برای شروع ابتدا ظرفی را برداشته و داخل آن رب انار را اضافه می کنیم سپس آبلیمو را اضافه می کنیم و سیر له شده را نیز ّبه همراه نمک و فلفل و روغن زیتون به موادمان اضافه می کنیم و مخلوط را خوب با هم ترکیب می کنیم. حالا نوبت به سرخ کردن فیله ها است.

بدین ترتیب فیله ها را از داخل مخلوط موادی که در آن خوابانده شده بود در می آوریم و داخل یک ماهیابه مقداری روغن ریخته و شروع به سرخ کردن فیله ها می کنیم. شما می توانید از دستگاه گریل برای گریل کردن این فیله ها استفاده کنید تا استیک بدون روغن آماده شود و خوشمزه تر شود.

وقتی استیک ها کاملا مغز پخت و آماده شد زیر شعله را خاموش کرده و سس سیر و رب انار را به آن اضافه می کنیم و آن را تزئین کرده و به همراه سیر ترشی و سایر مخلفات در کنار خانواده یا دوستان میل کنید.

نکات کلیدی:

1- می توانید برای تنوع و مطابق سلیقه خود، به مخلوط اولیه ای که فیله ها را در آن خواباندید مقداری سبزی معطر نظیر جعفری، شوید و گشنیز خرد شده اضافه کنید تا بوی این سبزی های معطر در فیله ها بپیچد و خوشمزه تر شود.

2- در کنار این استیک می توانید از فلفل دلمه ای رنگی کباب شده، گوجه گیلاسی و فلفل سبز و تندی که کبابی کرده اید استفاده کنید.

3- برای خوش طعم تر شدن این استیک می توانید انواع ادویه جات دیگر نظیر کاری و فلفل قرمز را نیز به سس آن اضافه کنید(مطابق سلیقه خود)

4- این غذای خوش طعم را می توان به همراه برنج آبکش شده یا مقداری نان سرو کرد و از طعم آن لذت برد.

خواص ماهی شیر

ماهی شیر جزء آبزیان پرخاصیت محسوب می شود و به دلیل آهن بالایی که دارد باعث تنظیم سیستم ایمنی بدن و گردش خون می شود. این ماهی دارای ویتامین های گروه B و ویتامین D فراوان است و از این رو برای جوان سازی پوست و تقویت استخوان ها بسیار اثر گذار است.

ماهی شیر مربوط به جنوب کشور می باشد و معمولا استخوان خیلی کمی دارد و از این رو مصرف آن آسان و بدون دردسر است. این ماهی به دلیل دارا بودن کلسیم بالا برای زنان و پوکی استوان آن ها بسیار مفید است و مصرف آن باعث کاهش درد های دوران قاعدگی می شود.

مصرف این ماهی در زنان باردار بسیار مفید است و کمبود ید در بدن آن ها را جبران می کند و برای رشد جنین بسیار موثر است. وجود مقادیر زیاد امگا3 در آن باعث کاهش التهابات بدن می شود و از ابتلا به انواع بیماری های مربوط به سیستم ایمنی و بیماری های عروقی جلوگیری می کند.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها