طرز تهیه آبگوشت ماهی سالمون تازه

آبگوشت ماهی سالمون از غذاهای لوکس و بندری مختص کشور انگلستان است، این آبگوشت غلیظ با نان تست یا بیسکوئیت شور (کراکر) میل می شود.

طرز تهیه آبگوشت ماهی سالمون تازه

مواد لازم:

کره: 2 قاشق غذاخوری

نخود فرنگی: یک قاشق غذاخوری

پیاز: یک عدد

عصاره سبزیجات: یک قرص

سیب زمینی: یک عدد

ساقه کرفس: یک عدد

فیله ماهی سالمون: 400 گرم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

شوید تازه: مقداری

شیر پرچرب: یک لیوان

طرز تهیه:

مرحله اول:
یک عدد پیاز درشت را پوست گرفته و بشویید سپس خردش کنید حالا باید آن را در کره تفت بدهید. پیاز را نباید زیاده از حد کوچک خرد کنید، پیاز باید در آبگوشت مشهود باشد.

قابلمه ایی که می خواهید آبگوشت ماهی را در آن بپزید انتخاب کنید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید سپس 2 قاشق غذاخوری کره را داخل قابلمه انداخته و مجال دهید تا کره ذوب شود سپس پیازهای خرد شده را به کره بی افزایید و اجازه دهید پیازها نرم شوند و گهگاه آن را هم بزنید تا نسوزد.

کره زود می سوزد برای جلوگیری از سوختن کره یا مارگارین حین پخت و پز همواره شعله گاز را کم کنید.

یک عدد قرص سبزیجات را با دست پودر کنید و آن را داخل دو لیوان آب گرم بریزید و با قاشق هم بزنید تا حل شود؛ سپس این مایع را به پیاز تفت داده شده درون قابلمه اضافه کنید.

یک لیوان شیر پر چرب را هم درون قابلمه بریزید و مقداری فلفل بپاشید و درب قابلمه را ببندید تا به جوش بیاید. معمولا قرص عصاره سبزیجات را در فروشگاه ها پیدا می کنید اگر نبود می توانید خودتان چندین نوع سبزیجات را در منزل بجوشانید و آب سبزیجات درست کنید و یا از عصاره ماهی که در ابتدا توضیح دادیم استفاده نمایید.

مرحله دوم:
یک عدد سیب زمینی درشت را پوست بگیرید و بشویید، سیب زمینی را دو نیمه کنید و داخل قابلمه بی اندازید، نخود فرنگی ها را هم اضافه کنید، یک عدد ساقه کرفس را هم خرد نمایید و به مواد قبل بی افزایید و درب قابلمه را ببندید. حدودا 35-45 دقیقه زمان لازم است تا سیب زمینی و نخود فرنگی و کرفس کاملا پخته شوند.

اگر از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید مدت زمان پخت کاهش می یابد.

پس از پختن سیب زمینی ها، آن ها را از قابلمه خارج کنید و داخل یک جام فلزی بی اندازید و با گوشت کوب کاملا له اش کنید؛ سیب زمینی له شده را مجددا به قابلمه برگردانید و هم بزنید این کار برای آن است که آبگوشت سالمون ما لعاب داشته و غلیظ شود؛ درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا آبگوشت بجوشد و به قوام بیاید.

مرحله سوم:
فیله تازه ی ماهی سالمون باید بدون پوست و استخوان باشد؛ آن را به قطعات کوچک برش بزنید و درون قابلمه بریزید.

حالا باید بگذارید تا تکه های ماهی بپزند که حدود 20 تا 25 دقیقه زمان لازم است. در آخر مقدار آب، نمک و فلفل آبگوشت را اندازه کنید و آبگوشت را در ظرف دلخواهتان ریخته و با شوید تازه تزیین کرده و سرو کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها