۵ عادت منفی دوران کرونا

دوران کرونا را می‌توان دورانی مهم برای تغییر بسیاری از عادات دانست. برای مثال عادات غذایی، تفریحات و حتی ورزش‌های افراد تحت تاثیر قرار گرفته است. با این وجود برخی از این عادات به شکلی بسیار مخرب عوض شده اند.

۵ عادت منفی دوران کرونا

بسیاری از افراد برای مبارزه با ابتلا به بیماری کرونا و پیشگیری از عدم ابتلا دور کاری می‌کنند یا سعی دارند خود را در قرنطینه نسبی قرار دهند، اما این موضوع باعث برخی حواشی مخرب شده است.

مصرف مکرر کافئین

بسیاری از افراد عادت داشتند مرتب به کافی شاپ و رستوران بروند، اما اکنون در دوران کرونا رو به استفاده مکرر از کافئین و نوشابه و یا نوشیدنی‌هایی آورده اند که کالری، کافئین، قند و انرژی بالایی دارند. این موضوع با تکرار و تداوم زمینه ساز مشکلاتی مانند تپش قلب می‌شود.

توقف تمرینات ورزشی

درست است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تمرینات ورزشی در خانه نیز قابل انجامند و درواقع نیز همینطور است، اما در حقیقت برخی از افراد هنگام ورزش در خانه تنبل می‌شوند و ورزش خود را به شکلی که باید سازماندهی نمی‌کنند.

شب بیداری

دکتر مایکل پرلیس، مدرس دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: «سخت‌ترین کاری که در دوران قرنطینه می‌شد انجام داد، این بود که خواب شبانه را تنظیم کرد. درواقع تنظیم خواب و بیدار نماندن در طول شب اهمیت زیادی دارد، اما این کار در دوران قرنطینه اولیه کرونا غیر ممکن شده بود و عدم نیاز به صبح زود بیدار شدن باعث شده بود افراد تا نیمه‌های شب بیدار بمانند.»

وابستگی به شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از عوارض دوران کرونا علاقه شدید به شبکه‌های اجتماعی است. این علاقه گاهی با وابستگی همراه می‌شود که رفع آن وابستگی نیز دشوار می‌شود.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها