وزارت ورزش نظارت بیشتری کند

لاله صدیق: اتومبیلرانی ایران دنده عقب می‌رود!

چهره‌ شاخص اتومبیلرانی بانوان ایران با انتقاد از عملکرد فدراسیون اتومبیلرانی، خواستار نظارت بیشتر وزارت ورزش بر نحوه عملکرد این فدراسیون شد.

لاله صدیق: اتومبیلرانی ایران دنده عقب می‌رود!

لاله صدیق با بیان اینکه اتومبیلرانی ایران با تغییرات صورت گرفته نسبت به سال‌های قبل رو به عقب در حال حرکت است، اظهارکرد: رییس فدراسیون هر چند علاقمند است به این رشته کمک کند اما برخی افرادی که به کار گرفته توصیه شده‌اند و به همین دلیل نتایج بدست آمده مطلوب نبوده است. فدراسیون باید در بخش‌هایی مثل آموزش و اجرای مسابقات با استفاده از افراد کاردان عملکرد بسیار بهتری داشته باشد اما حضور افرادی بیرون از این رشته باعث شده اتومبیلرانی پسرفت داشته باشد.

اولین بانوی حاضر در مسابقات اتومبیلرانی ایران، افزود: از اینکه توجهی به پتانسیل بالای این رشته و قهرمانان و پیشکسوتان نمی‌شود، ضربه می‌خوریم و در کنار آن نیز اخباری که توسط فدراسیون منتشر می‌شوند همراه با بزرگنمایی صورت می‌گیرد. در سال‌های قبل در اتومبیلرانی قوی‌تر بودیم و حضور رانندگان حرفه‌ای بیشتر بود اما در حال حاضر مدت‌هاست مسابقه یا رویدادی برگزار نمی‌شود و این رشته وارد رکود شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش دستورالعمل خوبی تدوین شد اما کافی نیست چرا که نحوه اجرای یک دستورالعمل بسیار مهم‌تر است. متاسفانه انتصابات و تغییرات متعدد و مداوم در کمیته های مختلف فدراسیون که همگی تخصصی و بسیار مهم هستند، باعث شده در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی درست و اصولی را شاهد نباشیم. وقتی مجریان خوبی نداشته باشیم، صرفا انجام ثبت نام و ارائه گواهی نامه کمکی به این رشته نمی‌کند.

صدیق با اشاره به درآمدزایی فدراسیون از راه های مختلف، گفت: قطعا فعالیت در رشته پرهزینه‌ای مثل اتومبیلرانی نیاز به هزینه بالایی دارد اما اینکه چه چیزهایی را فدای درآمدزایی کنیم خیلی مهم است. باید به شکلی عمل شود که کیفیت فدای درآمدزایی نشود و این رشته به سمت پیشرفت حرکت کند. برگزاری دوره‌های مختلف درآمدزایی زیادی برای فدراسیون داشته اما بسیاری از مربیان که در این دوره‌ها تدریس کرده‌اند هنوز حق‌التدریس خود را دریافت نکرده‌اند، در حالی که در گذشته مدرسان ابتدا حق‌الزحمه خود را می‌گرفتند و سپس پول برگزاری دوره‌ها به حساب فدراسیون یا هیات‌های استانی واریز می‌شد.

چهره مطرح اتومبیلرانی بانوان در ایران، با انتقاد شدید از عملکرد نایب رییس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی، گفت: مسئولیت اصلی نایب رییس بانوان در هر فدراسیون حمایت از بانوان ورزشکار است اما متاسفانه نایب رییس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی عموما ضد بانوان عمل می‌کند و به جای حمایت از بانوان ورزشکار، در راه آن‌ها سنگ اندازی می‌کند. متاسفانه علی‌رغم این عملکرد ضعیف، وی بنا به دلایلی علی رغم تغییر روسای فدراسیون‌ها، کماکان در سمت خود باقی است.

وی درباره راه‌اندازی آکادمی بین‌المللی اتومبیلرانی در ایران، خاطرنشان کرد: در زمان‌های گذشته نیز دوره‌های آموزشی بین‌المللی در ایران برگزار می‌شد که فدراسیون هیچ هزینه‌ای بابت حضور از شرکت‌کنندگان دریافت نمی‌کرد چرا که فدراسیون جهانی برای کمک به توسعه آموزشی در کشورهای مختلف، هزینه‌های برگزاری دوره‌ها را پرداخت می‌کند اما در دوره اخیر از کلیه شرکت‌کنندگان هزینه ثبت نام یک و نیم میلیون تومانی دریافت شد.

صدیق ادامه داد: با راه‌اندازی این آکادمی تحت عنوان بین‌المللی، تنها یک دوره با حضور مدرسان خارجی برگزار شد و در تمامی دوره های دیگر تنها مدرسان داخلی حضور داشتند.

قهرمان اتومبیلرانی ایران، افزود: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش با دقت بیشتری بر نحوه عملکرد فدراسیون اتومبیلرانی نظارت داشته باشند. این رشته در ایران طرفداران زیادی دارد و با استفاده از پتانسیل بالای آن می‌توان کارهای بزرگی انجام داد که مورد غفلت قرار گرفته است. بسیاری از نوجوانان و جوانان به اتومبیلرانی و موتورسواری علاقه زیادی دارند و می‌توان با جذب آن‌ها، هم از انجام رفتارهای خطرناک رانندگی در معابر شهری و متعاقب آن بروز تصادفات جلوگیری کرد و هم با برنامه‌ریزی اصولی و درست و استفاده از افراد کاربلد، زمینه رشد در ورزش قهرمانی را به وجود آورد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    2

    همه چیز ایران سالهاست دنده عقب رفته

  • ناشناس
    0

    شما زنان فقط در جامعه می خواین تفرقه و هرج و مرج ایجاد کنین بابا زن مال خونه اس نه این که خودشو بزک کنه و بیاد بیرون آخرشم با صد تا نامحرم خوب دیگه نمی گم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها