راننده ایرانی تیم ویلیامز سرنوشت قهرمان فرمول یک را تغییر داد/ مکس فرستپن برنده بزرگ گرندپری ابوظبی ۲۰۲۱

مکس فرستپن، قهرمان فصل 2021 فرمول یک آخرین مرحله از مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۲۱ با یک شگفتی بزرگ در آخرین دور برگزار شد.

راننده ایرانی تیم ویلیامز سرنوشت قهرمان فرمول یک را تغییر داد/ مکس فرستپن برنده بزرگ گرندپری ابوظبی ۲۰۲۱

 عصر امروز مرحله آخر مسابقات فرمول یک در پیست یاس مارینای ابوظبی در حالی استارت زده شد که مکس فرستپن راننده هلندی تیم ردبول از جایگاه اول مسابقه را آغاز کرد. بعد از نبرد تاریخی مکس و لوئیس همیلتون در مسابقه جده در هفته گذشته، دو راننده با امتیاز مساوی به این مسابقه رسیدند و در واقع یاس مارینا مسابقه مرگ و زندگی برای هر دو بود. با روشن شدن چراغ سبز، ناگهان لوئیس همیلتون از جا کند و در پیچ اول از مکس ورستپن عبور کرد تا نشان دهد از هیچ فرصتی برای به دست آوردن هشتمین قهرمانی خود نخواهد گذشت.

مسابقه با هیجان بسیار ادامه پیدا کرد تا اینکه در دور هفتم در یک لحظه مکس توانست از همیلتون سبقت بگیرد اما در پیچ بعدی باز هم همیلتون جایش را پس گرفت و با اینکه از بیرون پیست وارد مسیر شد اما جریمه‌ای به او تعلق نگرفت. همیلتون پیشتازی را حفظ کرد و در عین حال به استفاده از لاستیک هارد ادامه داد.

در میانه مسابقه مکس و ردبول از تایر نرم استفاده کردند و با اینکه فاصله زیادی بین او و همیلتون برقرار شد اما مکس با تمام توان سعی کرد فاصله زمانی خود را کم کند. فرستپن توانست به تدریج فاصله خود را به ۱۱ ثانیه برساند و حتی بهترین زمان برای یک دور را هم چهار بار برای خود کسب کرد.

مکس فرستپن,قهرمان فصل 2021 فرمول یک

اما در فاصله ۵ دور مانده تا پایان مسابقه و با اینکه همیلتون با وجود لاستیک فرسوده خود پیشتاز بود و ۱۱ ثانیه با مکس فاصله داشت، ناگهان نیکولاس لطیفی راننده ایرانی ـ کانادایی تیم ویلیامز از مسیر خارج شد و به گارد ریل برخورد کرد. این اتفاق منجر به ورود خودروی ایمنی به پیست شد و به این ترتیب فاصله زمانی راننده‌ها از میان رفت و فقط ترتیب خودروها حفظ شد. 

نیکولاس لطیفی راننده ایرانی تیم ویلیامز پس از برخورد با دیواره پیست سرنوشت مسابقه را رقم زد.

مکس فرستپن,قهرمان فصل 2021 فرمول یک

خودروی ایمنی تا دور ۵۸ یعنی دور آخر درون پیست بود و همیلتون تنها یک درو تا قهرمانی فاصله داشت اما با خروج خودروی ایمنی، دوباره رقابت آزاد شد و مکس فرستپن به دلیل استفاده از تایر نرم توانست پیچهای باقی‌مانده را سریع‌تر از لوئیس همیلتون طی کند و در حالی که تیم مرسدس و ردبول از شدت تعجب دهانشان باز مانده بود، از خط پایان بگذرد.

لوئیس همیلتون در مسابقه ای که بجز دور آخر کاملا به سود او جریان داشت و با فاصله ۱۱ ثانیه ای می توانست یک قهرمانی دیگر را هم جشن بگیرد. اما تاج این رقابت سرسختانه در لحظه آخر از دست او افتاد.

مکس فرستپن,قهرمان فصل 2021 فرمول یک

فریاد شادی مکس فرستپن پس از عبور از خط پایان، به معنی نخستین قهرمانی او در فرمول یک بود و البته از دست رفتن رکورد هشت قهرمانی برای لوئیس همیلتون. در پایان مسابقه مکس فرستپن که همچنان از کسب قهرمانی در ثانیه‌های پایانی و به دلیل خوش‌شانسی در انتخاب استراتژی استفاده از تایر نرم، شوک زده بود بالاخره به حرف آمد و این قهرمانی را مدیون تلاش تیم ردبول دانست.

سبقت استثنایی مکس ورسپتن از همیلتون در دور آخر آخرین مسابقه فصل در ابوظبی. لحظاتی که به تاریخ مسابقات فرمول یک خواهد پیوست.

لوئیس همیلتون نیز آرام و جنتلمنانه قهرمانی مکس را به او تبریک گفت در حالی که توتو ولف مدیر تیم مرسدس از شدت ناراحتی و عصبانیت، مات و مبهوت صحنه‌های دور آخر را مرور می‌کرد.

مکس فرستپن,قهرمان فصل 2021 فرمول یک

به این ترتیب فصل ۲۰۲۱ فرمول یک با دو مسابقه بسیار عجیب و خارق‌العاده در پایان راه و قهرمانی مکس فرستپن از ردبول تمام شد.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها