واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی بیرجند برای موتورسواری و اتومبیلرانی

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴.۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی بیرجند برای اجرای طرح ورزشی واگذار شد.

واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی بیرجند برای موتورسواری و اتومبیلرانی

حمید باقرپور به رسانه‌های گروهی گفت: یکــی از مهم‌تریــن اهــداف تملــک اراضــی و تثبیــت عرصه‌هــای ملــی و دولتــی، عـلـاوه بــر اســتیفای حقــوق دولــت و مــردم، حفــظ و توســعه منابــع طبیعــی تجدید شــونده است.

وی افزود: واگــذاری بخشــی از ایــن عرصه‌هــا در راستای گســترش فعالیت‌هــای کشــاورزی، صنعتــی، خدماتــی، گردشــگری و ســایر فعالیت‌هــا و برنامه‌هــای توســعه‌ای کشــور در جهــت رشــد اقتصــادی، تأمیــن امنیـت غذایـی، ایجـاد اشـتغال مولـد و زمینه سـازی بـرای خودکفایـی اسـت.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی سال گذشته در راستای تخصیص زمنین برای امور خدماتی و گردشگری ۴.۵ هکتار از مراتع روستای بوشاد را برای اجرای طرح اتومبیل رانی و موتور سواری اختصاص داد.

باقرپور ادامه داد: اداره منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی که به ترتیب متولی واگذاری زمین هستند، از طریق کمیسیون ماده ۲۱ به صورت اجاره این ۴.۵ هکتار را در اختیار متقاضی طرح قرار گرفته دادند.

وی یادآور شد: سال ۸۳ نیز زمینی با مساحت یک هکتار در حاشیه روستای امیرآباد با هدف احداث پیست موتور سواری از سوی این اداره اختصاص یافته که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۴۷ هکتار ار عرصه های منابع طبیعی شهرستان بیرجند برای اجرای طرح های توسعه مرکز استان اختصاص یافت، تصریح کرد: طی سال گذشته تاکنون ۷۸ هکتار از اراضی دولتی در ۳۷ روستای متقاضایی این شهرستان برای ساخت مسکن روستایی اختصاص یافت.

باقرپور با اشاره به زمین‌هایی که برای طرح‌های احداث واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز از سال گذشته تا کنون ۶۹ هکتار از اراضی دولتی برای احداث این واحدها واگذار شده است.

وی ادامه داد: علاقمندان برای ایجاد و توسعه واحدهای دامداری، پرورش طیور، آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به بخش کشاورزی، طرح‌های اقتصادی زراعی و باغبانی و طرح‌های عمرانی می‌توانند به امور اراضی تقاضای خود را اعلام تا با همکاری منابع طبیعی زمین مورد نیاز تامین شود و متقاضی زمین می‌تواند با در دست داشتن طرح مصوب تولیدی و کشاورزی به مدیریت امور اراضی مراجعه کنند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی در رابطه با درخواست زمین از سوی افراد حقیقی و حقوقی برای فعالیت‌های اقتصادی، اظهار کرد: قبول یا رد واگذاری اراضی به عهده مدیریت اراضی جهادکشاورزی است که افراد به اداره یاد شده مراجعه و نسبت به ارائه درخواست اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب کمیسیون واگذاری و قبل از عقد قرارداد واگذاری زمین پرداخت حقوق عرفی به منابع طبیعی باید توسط متقاضی صورت گیرد تا برای احیاء و اصلاح مراتع منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها