رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز:

در اهواز به قیمت خرید، خانه رهن می‌دهند

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز با اشاره به افزایش صد درصدی اجاره بهای مسکن نسبت به سال گذشته، گفت: قیمت رهن در سال جاری برابر با قیمت خرید مسکن در سه سال پیش شده است.

در اهواز به قیمت خرید، خانه رهن می‌دهند

قنبرعلی زنگنه با اشاره به وضعیت اجاره بهای مسکن در اهواز اظهار کرد: نرخ اجاره بهای مسکن نسبت به سال ۹۹ با افزایش صد درصدی روبه‌رو شده است و وضعیت در بازار رهن و اجاره، به هیچ وجه مناسب نیست.

وی افزود: قیمت رهن در سال جاری برابر با قیمت خرید مسکن در سه سال پیش شده است؛ مثلا یک واحد آپارتمانی در کوی ملت اهواز که سه سال پیش ۴۰۰ میلیون تومان قیمت داشت، در حال حاضر قیمت رهن آن ۴۰۰ میلیون تومان شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز گفت: قیمت رهن مسکن در برخی مناطق اهواز به صورت متری شده است و مالکان به ازای مترمربع، قیمت رهنی به وجود آورده‌اند؛ به عنوان مثال قیمت رهن هر مترمربع را ۳ میلیون تومان اعلام می‌کنند.

در اهواز به قیمت خرید، خانه رهن می‌دهند

زنگنه تصریح کرد: قیمت رهن هر واحد خانه به صورت عرف، ۲۰ تا ۲۵ درصد از قیمت ملک است اما در حال حاضر به اندازه‌ای قیمت مسکن جابه‌جا شده است که همین ۲۰ درصد را نیز نمی‌توان اجرایی کرد.

وی افزود: اختلاف طبقاتی در حال افزایش است و افزایش قیمت مسکن، موجب شده که مردم به حاشیه‌نشینی و مناطق کم برخوردار روی بیاورند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • خ
    0

    رای بدین !!!!!!

  • ali
    0

    اهواز رو چرا میگی .... الان تمام شهرکهای اطاف تهران همین حالت شده شهر پردیس سال 96 با 150 میلیون خونه میخریدی الان باید 150 بدی ماهی 2 میلیون

  • رضا
    0

    چرا زور میگویید ، من دارم توی شمال در روستا برای خودم خانه میسازم باز نشسته شدم از شهر فرار کردم . نظام مهندسی 100 میلیون گرفته . دهیاری 10 میلیون گرفته . نرخ آب و برق و گاز نجومی شده . قیمت مصالح سر سام آور شده . ساخت معمولی که بعد 10 سال کلنگی نشه متری 4 تا 5 میلیون . ساختی که یه کم باب میل باشه متری بالای 6 تا 15 میلیون . قیمت زمین توی سه سال 10 تا 15 برابر شده

  • بشمار
    0

    تهران هم همین است، لعنت خداوند بر بانیان و خانواده آنها

  • هالو
    0

    در اهواز تعدادی از مسئولان حال و گذشته و پزشکان در مناطقی نظیر کیانپارس باندازه پولهای بادآورده زمین و آپارتمان خریدند و از طرفی به لطف تدبیر دولت در بی ارزش کردن ریال فارسها و تقویت پول عربهای همسایه کارگران ایرانی در آن کشورها قدرت خرید بالایی یافته اند و ضلع سوم همکاری صمیمانه مشاوران املاک که امروز انگ مدیر هم بخود زده اند باعث شده که اهواز شهر بیدفاع باشد. ما زن و مرد جنگیم در پی نان میگردیم.

  • سید
    0

    هنوز گذرت به شیراز نیوفتاده شیراز شده هرج ومرج گرانی مخصوصا قیمت منزل چه خرید چه رهن واجاره وحشتناکه که چندروز قبل یکی از مسولان اعتراف کرد وضعیت قیمتها در شیراز خیلی وحشتناک شده

  • شیخ
    0

    چرا فکرمیکنی دلیل صدرصدی رهن مسکن چیست ؟لطفا اشاره کنیدچربایدمردم بایدچنین هزینه ای پرداخت کنند

  • آمین
    0

    خداوند صاحبخانه های فرصت طلب و خون آشام را نیامرزد

  • لیما یوری
    0

    ای بابا تنها شهرهای که دوستان فرمودند نیستش ،تو شهر ما سال ۹۶،ما یه خونه خریدیم ۱۰۰ میلیون الان همون خونه رو یک میلیارد میگن ،یعنی با۱۰۰میلیون یه خونه باید رهن کنی ماهیانه یک میلیون ،یا هشتصدهزار تومنم بدی،،،،صاحبخونه ها میگن مصالح گرون شده ،ارزون بدیم موقع تعمیرات چیکار کنیم،خلاصه هرکی یه استدلالی داره،،،فقط این وسط ملت بدبخت شدن ،،،بیچاره جوانهاچیکار کنننن

  • بانو
    0

    لطفا یه سری هم به بندرعباس بزنید که قیمت رهن یه خونه ۹۵ متری نو ساز رو ۴۵۰ میلیون زده ،آخه انصاف صاحبخونه چه ربطی به مدیر و مسئول داره،خوبه یه مقدار صاحبخونه ها خدارو در نظر بگیرن.

  • ..
    0

    اگر بنگاههای املاک توسط دولت برداشته بشن و دولت خودش خونه ها رو اجاره بده قیمت مسکن اینقدر بالا نمیره. یکی از عوامل گرونی اجاره مسکن در اهواز خود بنگاههای املاک هستن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها