نشریه سپاه در انتقاد از رسانه‌های «جریان انقلاب»:

چرا خبرهای خوب ضریب نمی‌خورد ولی قبح‌شکنی چند دختر در فلان شهرک دیده می‌شود؟

نشریه اخبار و تحلیل‌ها متعلق به معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، طی مطلبی تاکید کرده رسانه‌هایی که آنها را «انقلابی» خوانده، در عرصه «جنگ روایت‌ها» چالش‌هایی «اساسی» دارند.

چرا خبرهای خوب ضریب نمی‌خورد ولی قبح‌شکنی چند دختر در فلان شهرک دیده می‌شود؟

این نشریه به خبرهایی مانند «افتتاح بیمارستان حضرت مهدی»، «حل مشکل آب بوشهر»، «افتتاح بزرگ‌ترین فاز پالایشگاهی پارس جنوبی»، «سفر گروسی به ایران»، «نهایی کردن قرارداد خرید سوخوـ۳۵» و .... اشاره کرده و نوشته که این خبرها «می‌توانست ضریب بیشتری بخورد.»

در ادبیات مرسوم و رسمی حاکم، «ضریب خوردن» یک خبر، به معنی دیده شدن زیاد آن است.

نویسنده در ادامه این پرسش را مطرح کرده که «چرا چنین خبرهایی در سطح داخلی ضریب کمتری می‌خورد و کمتر دیده می‌شود؟ ولی خبرهای زردی مانند قبح‌شکنی چند دختر در فلان شهرک ضریب بالایی می‌خورد و بیشتر دیده می‌شود.»

نشریه روزانه معاونت سیاسی سپاه در ادامه تاکید کرده که «جریان انقلابی معمولاً در پوسته خبر می‌ماند و روایت‌گری و پردازش خبر را فراموش می‌کند» و  در مقابل رسانه‌های «جریان برانداز» را مثال زده که «یک خبر زرد و سیاه‌نمایی را چندین روز پرورش می‌دهد و پردازش می‌کند که به تیتر یک محافل و مجالس تبدیل می‌شود.»

نویسنده تاکید دارد که «در کنار افزایش سواد رسانه‌ای جامعه، نیازمند توانمندسازی و جذاب‌سازی روایت‌های جریان انقلابیم. در جنگ روایت‌ها کسی می‌تواند موفق باشد که به موقع، درست و جذاب روایت کند.»

نشریه معاونت سیاسی سپاه در پایان گفته که «این وضعیت نشان می‌دهد که رسانه‌های انقلابی در عرصه جنگ روایت‌ها با مشکلات و چالش‌های اساسی مواجه‌اند و وظیفه امروز آنها قدرتمند شدن در این عرصه است.»

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها