این ربات در حال پیاده روی عرق می‌کند/ ویدئو

دانشمندان اولین ربات انسان‌نمایی را ساختند که در فضای باز پیاده روی کرده و مانند انسان عرق می کند، می لرزد و نفس می‌کشد.

این ربات در حال پیاده روی عرق می‌کند/ ویدئو

به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) رباتی را که توسط شرکت‌های پوشاک برای تجهیزات ورزشی استفاده می‌شود، دوباره طراحی کردند تا عملکردهای حرارتی بدن انسان را تقلید کند.

ربات «اندی» پاسخ انسان به گرما را با منافذ مصنوعی تقلید می‌کند.

این ربات به عنوان یک ماکت آزمایشی می‌تواند به مطالعه در مورد مقابله انسان با گرمای شدید کمک کند. اولین آدمکی که پیاده روی می‌کند قابلیت تولید گرما، لرزیدن و نفس کشیدن را دارد.

اندی دارای منافذ مصنوعی برای تعریق و سنسورهای شار گرما در 35 سطح مختلف روی سطح بدنه ماکت است.

سالانه هزاران نفر بر اثر بیماری های ناشی از گرما جان خود را از دست می دهند، این رقم به دلیل تغییرات آب و هوایی افزایش یافته است. محققان امیدوارند با انجام آزمایش‌هایی روی اندی این عدد را کاهش دهند تا درک بهتری از واکنش انسان به دمای شدید داشته باشند.

این آدمک حرارتی با کانال‌های خنک‌کننده داخلی سفارشی برای گردش آب خنک در سراسر بدنش می‌تواند عرق کند.

دانشمندان اعلام کردند یک بیمار دیابتی دارای تنظیم حرارتی متفاوت از یک فرد سالم است؛ بنابراین ما می‌توانیم تمام این تغییرات را با مدل‌های سفارشی‌سازی‌شده خود در نظر بگیریم. اندی می‌تواند برنامه‌ریزی شود تا بر اساس وزن، سن و سایر عوامل به صورت افراد مختلف واکنش نشان دهد.

این ربات می تواند در اتاق های گرم برنامه ریزی شده، جهت شبیه سازی سناریوهای مختلف گرمایی قرار بگیرد.

حجم ویدیو: 545.82K | مدت زمان ویدیو: 00:00:12 | دانلود ویدیو
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها