توصیه به ورزش در طول دوره شیمی درمانی

بررسی‌ها نشان می‌دهد: ورزش کردن در طول دوره شیمی درمانی به بهبود عملکرد قلب و ریه‌ها کمک می‌کند.

توصیه به ورزش در طول دوره شیمی درمانی

در دوره شیمی درمانی ممکن است ورزش کردن آخرین گزینه‌ای باشد که به ذهن برسد. اما اکنون، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ورزش باید اولین انتخاب باشد.

متخصصان هلندی در گزارشی اعلام کردند: ورزش کردن در طول دوره شیمی درمانی بی خطر است، عملکرد طولانی مدت سیستم قلبی و تنفسی را بهبود داده و ممکن است به کاهش برخی از آسیب‌های ناشی از این روش درمانی کمک کند. همچنین در صورتیکه بیمار طبق تشخیص پزشک قادر نبود در طول دوره شیمی درمانی ورزش کند، باید پس از درمان ورزش کردن را آغاز کند تا عملکرد قلب به حالت عادی برگردانده شود.

متخصصان هلندی تاکید کردند: این یافته‌ها نشان می‌دهد که بهترین زمان برای انجام تمرینات بدنی در طول دوره شیمی درمانی است.هرچند، زمانی که ورزش کردن در طول دوره شیمی درمانی ممکن نیست، شروع برنامه ورزشی پس از شیمی درمانی جایگزین مناسبی است. امیدواریم که کادر درمان، بیماران را راهنمایی کنند تا در طول درمان سرطان در دوره‌های ورزشی شرکت کنند.

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته محققان در طول دوره شیمی درمانی حداکثر جذب اکسیژن که فاکتور پیش بینی کننده سلامت قلب است، معمولا تا ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. درمان سرطان همچنین می‌تواند بر کیفیت زندگی و تناسب اندام قلبی و تنفسی تاثیر بگذارد. همچنین می‌تواند باعث خستگی شدید و حتی مرگ ناشی از مشکلات قلبی عروقی شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها