کشف کوزه‌های سنگی غول پیکر در هند

باستان شناسان زمین‌هایی پوشیده از کوزه‌های سنگی غول پیکر و سنگ‌های تخت دایره‌ای شکل را در جنگل حفاظت شده سایپونگ در مگالایا هند کشف کرده اند.

کشف کوزه‌های سنگی غول پیکر در هند

تاکنون اماکن مشابهی حاوی کوزه‌های سنگی در سراسر هند و اندونزی شناسایی شده که معروف‌ترین آن‌ها کوزه‌های سنگی در استان شیانگخوانگ_ Xiangkhoang لائوس است. اماکن پوشیده از کوزه‌های سنگی، نخستین بار در شمال شرقی هند در سال ۱۹۲۹ میلادی کشف شد.

محققان دانشگاه ملی استرالیا (ANU)، دانشگاه شمال شرقی هیل و دانشگاه گاوهاتی، فروردین گذشته ۶۵ کوزه ماسه‌سنگ را در منطقه آسام هند کشف کرده بودند.

آن‌ها همچنین تاکنون در مناطق مختلف هند، تخته سنگ‌های مسطح دایره‌ای شکل (حاوی حکاکی حیوانات و نقوش انسان) در اندازه و اشکال مختلف را که به صورت شبه خوشه در امتداد هم قرار گرفتند پیدا کرده اند. کوزه‌های بزرگ و تخته سنگ‌های دایره‌ای شکل، عمدتاً در مناطق مسطح یا در قله تپه‌های موج‌دار قرار دارند و بیشتر در جایی که با ماسه‌سنگ پوشیده شده پراکنده شده‌اند.

در این مناطق مهره‌های شیشه‌ای کوچک، قطعاتی از استخوان انسان و سر نیزه آهنی نیز کشف شده است.

 
کشف کوزه‌های سنگی غول پیکر در هندکشف کوزه‌های سنگی غول پیکر در هندکشف کوزه‌های سنگی غول پیکر در هند
 

باستان شناسان هندی می‌گویند در گذشته‌های دور وقتی فردی در آن کشور جان می‌داد، خاکستر او به همراه تعدادی از وسایلش را در گودالی دفن می‌کردند و یک کوزه سفالی بزرگ در آنجا به یادگار می‌گذاشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها