اختراعی عجیب برای جلوگیری از تجاوز به زنان/ ویدئو

صندل‌های ضد تجاوز جنسی و کیف پول هوشمند مجهز به اسلحه می‌توانند برای ترساندن مهاجم بالقوه و جلب توجه افراد نزدیک، تیر‌های خالی شلیک کنند.

اختراعی عجیب برای جلوگیری از تجاوز به زنان/ ویدئو

شیام چاوراسیا، مردی از منطقه بنارس در ایالت اوتار پرادش هند، ایده خلاقانه‌ای ارائه کرده است که به زنان این کشور اجازه می‌دهد هنگام راه رفتن در خیابان احساس امنیت بیشتری کنند.

شیام یک کیت ایمنی ساخته که شامل یک کیف دستی، صندل و گوشواره است. در صورت خطر، زنان می‌توانند از این موارد برای تماس خودکار با پلیس و همچنین تماس‌های شخصی استفاده کنند.

کیف دستی که او آن را تفنگ کیف پول هوشمند می‌نامد، شبیه هر کیف زنانه دیگری است. اما ترفند اینجاست: یک دکمه قرمز بسیار کوچک روی آن وجود دارد که می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. اگر فشار داده شود، شلیک می‌کند. اما گلوله‌های شلیک شده گلوله‌های واقعی نیستند.

صدای شلیک گلوله به زن کمک می‌کند تا مهاجم را بترساند و توجه افراد نزدیک را به خود جلب کند.

صندل‌های ضد تجاوز هوشمند نیز همان مکانیزم کیفی را که او اختراع کرده است، دارند، اما می‌توانند به بلوتوث شخص نیز متصل شوند.

همچنین گوشواره‌ها نیز مجهز به دستگاه ردیاب جی پی اس است و قابلیت تماس اضطراری نیز دارد.

این مخترع گفت که او این ایده‌ها را برای محافظت از زنان در جامعه‌ای که اغلب قربانی خشونت و آزار هستند ارائه کرده است.

قیمت این کیت ایمنی ۳۱.۳۵ دلار است، اما مخترع می‌گوید که این دستگاه‌ها هنوز آماده نیستند. او اکنون از مرکز نوآوری دانشگاه عبدالکلام (AKTU) برای عرضه این محصولات به بازار حمایت می‌شود. در صورت آماده بودن، در صورت شارژ دو ساعته، می‌توان آن‌ها را به مدت یک هفته استفاده کرد.

حجم ویدیو: 10.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:44 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ظریف
    22

    آفرین به تو پسر
    اما بهتره به زنان جامعه یاد بدید پوشش بهتری داشته باشن تا از گزند چشم چرانها درامان باشن

    نظرات شما -
    • محمد
      10

      پوشش بهتر توی کلاسهای قرآن آقای طوسی هم بود ولی....

  • فرشید
    0

    بنظرم هم زن باید پوشش و لباسش طوری نباشه که کسی فکری به سرش بزنه و هم اینکه تموم زنها باید سلاحی در اختیارشون بذارن تا اگر کسی حرکتی کرد از خودشون دفاع کنن،کمترینش اینه که چیزی مثل دستبندی بی ارزش بسازن که مجهز باشه و بشه باهاش به اطرافیان خبر داد واسم اتفاقی افتاده و جی پی اس داشته باشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها