امکان کشاورزی برای فضانوردان با خاک سیارک ها

فضانوردان ممکن است روزی از سالادی استفاده کنند که گیاهان مورد استفاده در آن در خاک سیارک‌ها رشد کرده باشد.

امکان کشاورزی برای فضانوردان با خاک سیارک ها

به نقل از پایگاه خبری ساینس نیوز، محققان در نشریه «ژورنال علوم گیاهی» اعلام کردند که کاهو، فلفل و سبزیجات دیگر در ترکیبی از «خزه تورب» (peat moss) و خاک مصنوعی سیارک‌ها رشد کرده‌اند.
بِیر اکولوژیست فضایی از دانشگاه «داکوتای شمالی» در آمریکا گفت: دانشمندان در گذشته اقدام به کاشت گیاهان در خاک ماه (lunar dirt) کردند، اما مطالعه جدید بر شهاب‌سنگ‌های کاندریت کربن‌دار (carbonaceous chondrite meteorites) متمرکز بوده است که گفته می‌شود غنی از منابع ناپایدار و به خصوص آب هستند.
این شهاب‌سنگ‌ها و سیارک‌های مولد آن‌ها همچنین غنی از نیتروژن، پتاسیم و فسفر هستند که همگی مواد مغذی کشاورزی است.
ساییدن و نرم کردن این نوع شهاب‌سنگ‌ها شاید به عنوان بخشی از تلاش‌های معدن‌کاری فضایی می‌تواند به طور بالقوه مواد کشاورزی را در فضا تامین کند.
فیبر - بِیر موادی با ترکیبات شبیه سنگ‌های فضایی خریداری کرد و از یک دانشجوی خود خواست که با استفاده از این مواد گیاهانی را پرورش بدهند.
استیون راسل بیولوژیست فضایی در دانشگاه ویسکانسین - مدیسون نوعی کاهو و فلفل را برای پرورش انتخاب کرد که همگی آن‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی رشد کرده‌اند.
این محقق و دیگر همکاران وی نحوه رشد گیاهان در هر کدام از این مواد و ترکیبات آن‌ها را بررسی کردند، به این ترتیب و با بررسی بیشتر و تکمیل این تحقیقات، فضانوردان در آینده می‌توانند در فضا کشاورزی کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها