آزمایش فوری و کم هزینه برای تشخیص کروناویروس

دانشمندان آمریکایی، آزمایش جدیدی را برای تشخیص کروناویروس ابداع کرده‌اند که سریع است و هزینه کمی دارد.

آزمایش فوری و کم هزینه برای تشخیص کروناویروس

به گزارش ساینس‌دیلی، دانشمندان "موسسه ملی سلامت" (NIH) آمریکا، روش جدیدی را برای تشخیص کروناویروس ابداع کرده‌اند که در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کند.

آزمایش تشخیصی همچنان یک روش مهم برای مقابله با کووید-۱۹ به شمار می‌رود. آزمایش‌های استاندارد برای تشخیص کووید-۱۹، آران‌ای ویروس را به کار می‌گیرند اما ابتدا باید آران‌ای از نمونه استخراج شود. تولیدکنندگان کیت‌های استخراج آران‌ای طی دوره همه‌گیری کووید-۱۹، با مشکلات بسیاری برای برآورده کردن تقاضا رو به رو شده‌اند و این موضوع، مانعی برای آزمایش کووید-۱۹ در سراسر جهان به شمار می‌رود.

با ظهور انواع جدید ویروس، نیاز به آزمایش‌های بهتر و سریع‌تر، بیش از پیش احساس می‌شود.

پژوهشگران در این پروژه، از عاملی موسوم به "Chelex 100" استفاده کردند تا آران‌ای کروناویروس را در نمونه‌ها حفظ کنند.

"بین گوآن" (Bin Guan)، سرپرست این پژوهش گفت: ما از نمونه‌هایی با تراکم گوناگون استفاده کردیم تا بررسی کنیم که آیا می‌توان از آنها برای تشخیص مستقیم آران‌ای استفاده کرد یا خیر.

وی افزود: پاسخ، مثبت بود و آزمایش، حساسیت بالایی داشت. این آماده‌سازی، ویروس را غیرفعال می‌کند و به ایمنی کار کردن پرسنل آزمایشگاه با نمونه‌های مثبت می‌انجامد.

این گروه پژوهشی با آزمایش انواع مواد شیمیایی و استفاده از نمونه‌های مصنوعی و انسانی توانستند عواملی را شناسایی کنند که با کمترین میزان آسیب، به حفظ آران‌ای در نمونه‌ها می‌پردازند و امکان تشخیص مستقیم کروناویروس را فراهم می‌کنند.

پژوهشگران برای اعتبار بخشیدن به آزمایش خود، نمونه‌هایی را از بیماران جمع‌آوری کردند و به بررسی آنها پرداختند. نمونه‌ها در معرض حرارت قرار گرفتند و سپس آران‌ای ویروس در آنها آزمایش شد. این روش در مقایسه با روش استاندارد توانست عملکرد آران‌ای را برای آزمایش، به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

"رابرت هافناگل" (Robert Hufnagel)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما باور داریم که این روش جدید، مزایای آشکاری از جمله افزایش حساسیت، کاهش زمان و هزینه را به همراه دارد.

این پژوهش، در مجله "iScience" به چاپ رسیده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها