یک مسئول:

نیاز به انجام تست PCR نیست، علائم کافی است

رییس امور بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: از مردم می خواهیم هنگام پیک بیماری کرونا در صورت داشتن علائم این بیماری بنا را بر ابتلا به بیماری کووید بگذارند و بدانند که نیازی به انجام تست PCR نیست.

نیاز به انجام تست PCR نیست، علائم کافی است

کیوان خاصی اظهار کرد: مراجعه بیش از حد مردم برای انجام تست کرونا باعث افزایش موارد نمونه گیری می شود و انجام آزمایش پیچیده تشخیصی این حجم از نمونه گیری در آزمایشگاه ها بسیار سخت است و ارائه نتیجه آزمایش افراد را به تعویق می اندازد.

خاصی افزود: درخواست ما از مردم این است که برای تست مراجعه نکنند و در صورت داشتن علائم خفیف در خانه استراحت نموده و خود را قرنطینه کنند، اما در صورت داشتن علائم متوسط بیماری، افراد باید حتماً به پزشک مراجعه کنند و اگر علایم شدید بود باید در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند.

خاصی عنوان کرد: اینکه افراد با مشاهده کوچکترین علائمی از بیماری برای انجام تست PCR به بیمارستان مراجعه کنند باعث تحمیل بار کاری بیش از حد به بیمارستان خواهد شد و افزایش تعداد تست های انجام شده موجب تاخیر در ارائه نتیجه تست به مراجعین می شود.

وی ادامه داد: افراد با مشاهده علائم بیماری کرونا، به طور قطع مبتلا به این بیماری هستند و باید با انجام مراقبتهای لازم برای پیشگیری از سرایت بیماری به افراد خانواده و دیگران خود را قرنطینه کنند و نیازی به انجام تست PCR نیست.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها