روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در گناباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با گذشت بیش از ۲ هفته از آغاز موج پنجم کرونا در گناباد، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان همچنان رو به افزایش است.

روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در گناباد

جواد باذلی گفت: موج پنجم کرونا همزمان با کل کشور بیش از ۲ هفته است که در گناباد آغاز شده و در این ۲ هفته افزایش ۸۵ درصدی در تعداد تست‌های مثبت و تعداد بستری‌ها را در شهرستان شاهد بوده‌ایم؛ همچنین میزان فوتی‌ها نیز نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته و همین روند صعودی باعث شد گناباد در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

او افزود: یکی از اقدامات خوبی که در ماه‌های اخیر انجام شد، راه‌اندازی بیمارستان دوم گناباد بود که در حال حاضر از ظرفیت این بیمارستان برای درمان سرپایی بیماران کرونایی استفاده می‌شود. بیمارستان دوم گناباد را به بیمارانی که هنوز وارد فاز التهابی بیماری نشده‌اند و به تزریق سرپایی رمدسیویر نیاز دارند، اختصاص داده‌ایم. این بیماران به طور موقت در این بیمارستان بستری می‌شوند که این اقدام تا حدودی از ورود بیمار به فاز التهابی و نیاز به بستری شدن جلوگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: روزانه حدود ۷۰ الی ۸۰ بیمار به طور موقت در بیمارستان دوم (بیدخت) بستری می‌شوند. بیماران کرونایی که نیاز به بستری شدن و مراقبت‌های ویژه دارند نیز در بیمارستان علامه بهلول بستری می‌شوند.

باذلی بیان کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور و از جمله در گناباد به شدت پایین آمده و در حال حاضر متأسفانه همچنان تجمعات برگزار می‌شود که همه این موارد باعث انتشار ویروس و افزایش موارد ابتلا در روز‌ها و هفته‌های آینده خواهد شد. با این شرایط ادامه روند افزایشی بیماران حتی تا یک ماه آینده دور از انتظار نیست.

او تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه تعداد نیروی انسانی کمبودی نداریم، ولی خستگی در چهره همکاران ما به شدت دیده می‌شود و از طرفی برگزاری دورهمی‌ها و تجمعات که در این شرایط بحرانی هم، همچنان به قوت خود باقی است، باعث می‌شود که همکاران ما بیش از پیش احساس نگرانی و دغدغه داشته باشند و خستگی آن‌ها دوچندان شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تاکید کرد: پرداخت مطالبات کادر درمان به دلیل کمبود اعتبارات با تأخیر مواجه شده که این امر نیز باعث نارضایتی شده است. همه این موارد و خستگی جسمی و روحی ناشی از آن می‌تواند برای ادامه خدمت این عزیزان در آینده آسیبی جدی باشد.

باذلی اظهار کرد: خوشبختانه از نظر تأمین دارو، سرم، اکسیژن و تخت هیچگونه مشکلی در شهرستان وجود ندارد. با توجه به در دسترس بودن دارو‌ها و کیفیت خوب خدماتی که ارائه می‌شود، بسیاری از بیماران از شهر‌های مجاور از جمله قاین، فردوس، تربت‌حیدریه و حتی مشهد برای درمان به گناباد مراجعه می‌کنند که این اقدام دلیل بر امکانات و تجهیزات خوب گناباد است، اما از طرفی مراجعه بیماران از سایر شهر‌ها می‌تواند باعث انتقال ویروس هم بشود.

او ضمن تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: مراسم مذهبی را نمی‌توان تعطیل کرد، اما می‌توان مجالس را به گونه‌ای برگزار کرد که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، کمترین آسیب را برای مردم داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها