مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی:

بیش از ۵۱۰۰ مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس آخرین آمارها، تعداد مبتلایان به کرونا یا افراد دارای علائم مشکوک به این بیماری بستری در بیمارستان‌های فارس به ۵۱۰۴ نفر رسیده است.

بیش از ۵۱۰۰ مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند

روح‌الله حسینی گفت: طی شبانه روز گذشته، تعداد بیماران جدید پذیرش شده در بیمارستان‌های فارس با عدد ۶۷۹ نفر، رکورد بیشترین تعداد بیمار پذیرش شده از ابتدای شیوع کووید۱۹ تاکنون در این استان را رقم زد.

حسینی با یادآوری اینکه از کل بیماران بستری در بیمارستان‌ های استان فارس ۴۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی تحت مراقبت ویژه درمانی هستند، گفت: متاسفانه با فوت ۳۰ بیمار دیگر طی شبانه روز گذشته در فارس، عدد قربانیان این بیماری به ۵۹۰۲ نفر رسیده است.

وی تعداد کل بیماران شناسایی شده مثبت از ابتدای شیوع کروناویروس در فارس تاکنون را ۳۹۵ هزار و ۸۶۶ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این تعداد بیمار با انجام یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۶۶ تست تشخیصی مولکولی و ۱۴۵ هزار و ۴۳۰ مورد تست سریع انجام شده در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی، شناسایی شده‌اند و البته خوشبختانه ۳۴۴ هزار و ۲۹۲ نفر از آنان کاملا بهبود یافته‌اند.

حسینی با بیان اینکه پس از تعطیلات کرونایی همچنان با افزایش موارد مبتلا و فوت ناشی از کرونا مواجه هستیم، گفت: در این ایام اقدامات ارزنده ای از سوی مسوولان استان و مدافعان جان بر کف سلامت در راستای تامین سلامت جامعه و ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم، در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در شرایطی که با حجم گسترده شیوع این بیماری در سطح جامعه مواجهیم، تنها انتظار مجموعه سلامت از مردم، رعایت متعهدانه شیوه نامه های بهداشتی و اصول پیشگرانه است و توصیه می شود دیگران را نیز به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کنیم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها