زائران حرم رضوی از بوسیدن و دست کشیدن به درب‌ها و شیشه‌‎ها خودداری کنند/نماز جماعت و محافل مذهبی حرم حضرت معصومه(س) تعطیل شد

مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی گفت: به زائران توصیه می‌شود هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی از بوسیدن یا دست زدن به درها، شیشه‌ها و دستگیره‌های اماکن متبرکه خودداری کنند.

زائران حرم رضوی از بوسیدن و دست کشیدن به درب‌ها و شیشه‌‎ها خودداری کنند/نماز جماعت و محافل مذهبی حرم حضرت معصومه(س) تعطیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر رضوی، محمد توکلی اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت زائران، اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی شامل رواق‌ها و صحن‌ها و تمام مکان‌هایی که زائران در آن رفت و آمد دارند بطور مداوم توسط خدمه ضدعفونی می‌شود.

مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی بیان کرد: در این راستا شست و شوی کف رواق‌ها و صحن‌ها با مواد ضدعفونی کننده و ضدعفونی کردن جاکتابی‌ها و جامهری‌ها در طول روز به دفعات مختلف انجام می‌گیرد.

وی افزود: پذیرایی از زائران و مهمانسرا یا چایخانه از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند و ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند.

توکلی تاکید کرد: به زائران توصیه می‌شود هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی از بوسیدن یا دست زدن به درها، شیشه‌ها و دستگیره‌های اماکن متبرکه خودداری کنند و زائرانی که علایم خاص مبنی بر احتمال ابتلا به بیماری کرونا را دارند، تشرف خود را به زمان دیگری موکول کنند.

همچنین به دلیل شیوع بیماری کرونا محافل مذهبی و نماز جماعت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم تعطیل شد.

در پی شیوع بیماری ویروسی کرونا در قم و شهرهای مختلف کشور، تمهیدات ویژه‌ای از سوی مسئولان استان قم در این زمینه اتخاذ شده است که بسیاری از آنها مرتبط به کنترل ارتباطات اجتماعی در شهر است.

بر اساس مصوبه امروز 5اسفندماه شورای تامین استان قم نمازهای جماعت و مراسمات مذهبی حرم حضرت معصومه(س) تعطیل شد/

در این مصوبه آمده است که بر اساس مصوبه شورای تأمین استان قم مورخ پنجم اسفندماه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نمازهای جماعت، مراسمات مذهبی و برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) تعطیل و دور ضریح مطهر نرده‌هایی حائل قرار داده شد.

در همین راستا مراسم اعتکاف امسال قم نیز تعطیل شد.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها