آتش سوزی هولناک 18 مغازه در یک مجتمع تجاری در پاکدشت

آتش‌سوزی روز گذشته مرکز تجاری در پاکدشت به 18 واحد صنفی خسارت وارد کرد.

آتش سوزی هولناک 18 مغازه در یک مجتمع تجاری در پاکدشت

نریمان تاجیک مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت روز سه شنبه در تشریح این  آتش سوزی  گفت: به علت گستردگی و حجم زیاد آتش میزان خسارت از سوی کارشناسان در حال بررسی است که به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این واحدهای صنفی شامل چرم، کیف، کفش، ساک، چمدان، پارچه و لباس فروش بود که در این آتش سوزی به شدت آسیب دید.

این مسئول ادامه داد: در طبقه بالای این مرکز همچنین ۱۰ واحد شامل آرایشگاه و مطب که چهار واحد آ« نیز خالی و بدون فعالیت بود دچار دود گرفتگی شده و به علت تغییر وضعیت ساختمان فعلا قادر به انجام کار و ادامه فعالیت نیستند.

به گفته تاجیک صبح روز گذشته پس از اعلام آتش سوزی به سامانه ۱۲۵ نیروهای امدادی و تجهیزات پنج ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت با اشاره  سیم‌کشی برق  غیر استاندارد در این مرکز تجاری، در خصوص دشواری‌های اطفاء حریق عنوان کرد: هیچ‌گونه وسایل ایمنی اعلام و اطفاء حریق در این مرکز تجاری وجود نداشته، اجناس به صورت غیراستاندارد در پاساژ چیده شده و راه ترددی وجود نداشت، از سویی قطعی برق هم مزید بر علت شده بود.

این مسئول با اشاره به ورود تجهیزات و آتش‌نشانان ایستگاه ۶۶ قیامدشت برای کمک به خاموش و مهار کردن آتش افزود: پس از مهار آتش نیروهای آتش‌نشان به صورت گروهی وارد این مجتمع تجاری شده و نسبت به خاموش کردن و پاکسازی آن اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع تجاری دارای ۲ در ورودی بود که موجب سرایت حریق به کوچه جانبی و املاک قرار گرفته در آن شده بود، بنابراین یکی دیگر از وظایف اصلی ما جلوگیری از گسترش دامنه شعله‌های آتش و جلوگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت ادامه داد: از طرفی به این مرکز گازرسانی نشده بود و به همین منظور کپسول‌های گاز کوچک و لوازم گازسوز برای تامین گرمایش و روشنایی در همه مغازه‌ها وجود داشته و کار را به مراتب دشوارتر کرد.

تاجیک اظهار داشت: با این تفاسیر نیروهای آتش‌نشان از سه منطقه اقدام به اطفاء حریق اقدام کردند، برای این منظور ۱۰ دستگاه ماشین آتش‌نشانی به مدت چهار ساعت فعال بودند.

وی با اشاره به رها بودن سیم‌کشی‌ها در این مرکز تجاری و عدم کنترل آن‌ها، به صاحبان املاک تجاری توصیه کرد: علاوه بر رعایت نکات ایمنی و استفاده از سیم‌های روکش‌دار، واحدهای تجاری را به سامانه اعلام و اطفاء حریق دستی و خودکار تجهیز کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت همچنین از شهروندان خواست در صورت وقوع آتش‌سوزی، سریعا با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و حادثه را گزارش کنند.

شهرستان پاکدشت با سه شهر پاکدشت، فرون آباد و شریف آباد و جمعیت بیش از ۴۵۰ هزار نفر در جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) جاده ترانزیتی تهران - مشهد قرار دارد.

پاکدشت به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور شناخته شده است.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها