جزییات کیفرخواست مرگ 2 کودک تهرانی در پارک زیتون

بنابر اعلام بازپرس پرونده مرگ 2 کودک در پارک زیتون، شهرداری منطقه 21 و پیمانکار آن مقصر شناخته شدند.

جزییات کیفرخواست مرگ 2 کودک تهرانی در پارک زیتون

18 دی ماه کیفر خواست پرونده مرگ 2 کودک در پارک زیتون از سوی بازپرس ویژه  قتل  اعلام شد.

بازپرس محمدمهدی براعه از شعبه 3 دادسرای امور جنایی تهران به خبرنگار رکنا گفت: بنابر کارشناسی های انجام شده و انجام تحقیقات تکمیلی در نهایت شهرداری منطقه ۲۱ و پیمانکار آن در پرونده غرق شدن ۲ پسر بچه  ۸ و 11 ساله در استخر پارک زیتون مقصر شناخته شدند.

در این کیفر خواست آمده است : مطابق ماده 265 قانون آئین دادرسی کیفری شهردار منطقه 21 و پیمانکار  پارک زیتون  برایشان حکم قتل شبه عمد برایشان صادر شده است.

بازپرس در ادامه افزود: قصور رخ داده از سوی پیمانکار از ادامه فعالیت مجموعه جلوگیری کرده است.

وی در پایان گفت: نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ 2 کودک خفگی اعلام شده است.

جزئیات خبر مرگ 2 کودک در پارک زیتون

عصر روز2 شهریورماه، 2 کودک 8 و 11 ساله در بوستان زیتون محله وردآورد در حال بازی بودند که توپ آنها داخل حوضچه  نیمه آبی افتاده و با وجود محصور بودن حوضچه، قفل بودن در ورودی و وجود علائم هشدار دهنده عدم ورود به محوطه و شنا کردن، اقدام به بالارفتن از فنس‌ها برای برداشتن توپ از آب می‌کنند.

در این گزارش آماده بود که پس از عدم توجه به موارد فوق و ورود به محوطه، کودکان با بی احتیاطی، وارد حوضچه شده که در محوطه آب گیر می‌افتند. برخی حاضران در محله حادثه، از فنس عبور کرده و با حضور عوامل آتش نشانی و کندن بخشی از فنس‌ها، کودکان از آب بیرون کشیده می شوند.

بیشتر بدانید: مرگ ٢ کودک در بوستان زیتون/ شهرداری تهران: مخزن بوستان تا ارتفاع ۲.۵ متر فنس داشته، پیمانکار مقصر است

جدیدترین وضعیت از پرونده مرگ ۲ کودک در پارک زیتون

بازپرس براعه به رکنا گفته بود: پس ازاینکه این پرونده به دستور دکتر محمد شهریاری ، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به دست من رسید سریعا همراه تیم تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای رسیدگی و بررسی محل حادثه به بوستان زیتون رفتیم به صراحت تمام می گویم که فنس های دور این حوضچه کاملا از بین رفته، پاره و فرسوده بودند به طوری که  کودکان می توانستند به راحتی از آنها عبور کنند.

وی در ادامه با اشاره به صحبت های غیر کارشناسانه و غیر اخلاقی شهردار منطقه 21 در صحن علنی شورا مبنی بر اینکه خانواده کودکان قربانی شده سهم بیشتری در وقوع این حادثه به خاطر سهل انگاری در نگهداری از کودکانشان داشته و پس از آن هم پیمانکار وظیفه پرداخت خسارات این اتفاق ناراحت کننده را دارد ادعاهای شهردار منطقه بیشتر خانواده این کودکان را آزار داده تا مرگ بچه ها که باید در بررسی و پیگیری این پرونده دقت و توجه ویژه تری انجام شود.

شهرداری  مسئولیت وظایفی که بر عهده دارد را بپذیرد و به  گردن دستگاههای دیگر یا خانواده قربانیان نیندازد.شهرداری باید پیمانکاری را برای کارهای خود انتخاب کند که بتواند ایمنی محلی که مسئولیتش را دارد تامین کند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها