صدور کیفرخواست برای 2 پرونده قتل

کیفرخواست دو پرونده قتل که در یکی از آنها پسری به‌دست پدرش کشته و در دیگری مردی دوستش را به قتل رسانده بود، از سوی بازپرس جنایی صادر شد.

صدور کیفرخواست برای 2 پرونده قتل

در نخستین پرونده که صبح 12 مرداد امسال رخ داد مردی ضایعات جمع‌کن، داخل یک کیسه پلاستیکی تکه‌هایی از بدن مرد جوانی را پیدا کرد. به دنبال اعلام موضوع به پلیس، هویت مقتول به دست آمد.
مأموران راهی خانه مقتول شده و در بازجویی از نامادری او، وی اظهار بی‌اطلاعی کرد اما در ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند که پدر 71 ساله مقتول از مدت‌ها قبل با پسرش اختلاف داشته است و همین موضوع فرضیه جنایت خانوادگی را پررنگ کرد. پس از بازداشت پدر مقتول، وی در نهایت به قتل ناخواسته اعتراف کرد و گفت: پسرم مشکل اعصاب و روان داشت، اما راضی نمی‌شد بستری شود.

او در استرالیا درس خوانده اما در آنجا یک کلاهبردار پول‌هایش را بالا کشیده بود. همین اتفاق موجب شد بیماری او دوباره اوج بگیرد.

چند ‌ماه قبل به ایران برگشت. روز حادثه همسرم به خانه خواهرش رفته بود و دخترم به محل کارش. به پسرم گفتم بیا در مرکز درمانی بستری‌ات کنم اما ناگهان عصبانی شد و پرخاشگری کرد.

دعوایمان شد و مرا هل داد و گردنم را گرفت. من هم با پتکی که روی زمین بود او را زدم.
با اعتراف مرد میانسال به قتل، دختر قاتل به‌عنوان تنها ولی‌دم مقتول به دادسرا رفت و از پدرش گذشت کرد. با صدور کیفرخواست پرونده بزودی در دادگاه رسیدگی خواهد شد.

دومین پرونده

آخرین روزهای شهریور سال 1401 جسد مردی در کنار سطل زباله در خیابان فلاح پیدا شد. بررسی دوربین‌های اطراف محل رها کردن جسد، نشان می‌داد که مردی موتور سوار جسد را در آنجا رها کرده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول آخرین بار به خانه یکی از دوستانش به نام شاهین رفته است.

با شناسایی شاهین، کارآگاهان جنایی پی بردند که او همان مردی است که جسد را در کنار سطل زباله رها کرده است. متهم پس از دستگیری گفت: مقتول دوستم بود اما از خانه‌ام سرقت کرد.

روز حادثه، متوجه شدم او وسایل مرا در چهار چمدان گذاشته و در حال بردن آنهاست که با هم درگیر شدیم و او را به قتل رساندم.
باتوجه به درخواست اولیای دم برای قصاص، پرونده با صدور کیفرخواست به دستور بازپرس محمد جواد شفیعی از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها