سارق 103 فقره کپسول آتش نشانی در مشهد بازداشت شد

مظنون به سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو و کپسول‌های آتش‌نشانی در بازجویی‌های علمی پلیس به ۱۰۳ فقره سرقت کپسول‌های آتش‌نشانی در محدوده غرب و جنوب شهر مشهد اعتراف کرد.

سارق 103 فقره کپسول آتش نشانی در مشهد بازداشت شد

 آن‌قدر جسارتش زیاد بود که بتواند درِ خانه مردم را بزند، اعتمادشان را جلب کند، وارد خانه هم بشود و سرقت‌هایش را تکرار کند؛ ۱۰۳ بار! سن و سالی نداشت و البته بار اولش نبود که دست به سرقت می‌زد، اما سرانجام پس از چهار ماه دستش رو شد و به دام افتاد؛ آن هم وقتی ساکنان مجتمع‌های مسکونی در محدوده جنوب شهر مشهد به پلیس درباره سرقت کپسول‌های آتش‌نشانی خانه‌هایشان گزارش دادند.

بررسی پلیس نشان می‌داد که سارق در پوشش نماینده شرکت خدماتی درحالی‌که ماسک به چهره داشته، برای شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی زنگ واحد‌های مجتمع مسکونی را به صدا درمی‌آورده است. بعد هم با جلب اعتماد ساکنان، وارد خانه می‌شده و کپسول‌ها را سرقت می‌کرده است و هنگام خروج از ساختمان، تاکسی اینترنتی می‌گرفته و کپسول‌ها را بلافاصله به فروشگاه افراد مال‌خر منتقل می‌کرده است.

کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی، پس از تجمیع گزارش‌ها و بررسی دقیق صحنه‌های جرم با پایش دوربین‌های مداربسته از محدوده‌های سرقت، این فرد را شناسایی کردند. آن‌ها محل اختفای متهم را که در محدوده بولوار توس بود، شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، او را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

مظنون به سرقت که جوانی سی‌وسه‌ساله است و سابقه پنج فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو و کپسول‌های آتش‌نشانی را نیز در پرونده خود دارد، در بازجویی‌های علمی پلیس به ۱۰۳ فقره سرقت کپسول‌های آتش‌نشانی در محدوده غرب و جنوب شهر مشهد اعتراف کرد.

او در چهار ماه توانسته بود ده‌ها کپسول را بدزدد و آن‌ها را به دو مال‌خر که فروشنده کپسول‌های آتش‌نشانی بودند، به مبالغی بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بفروشد. در ادامه این عملیات، کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با اطلاعات به‌دست‌آمده، افراد مال‌خر را دستگیر و در بازرسی از مغازه آن‌ها ۶۸ کپسول آتش‌نشانی مسروقه را نیز کشف کردند.

پلیس بار‌ها درباره این‌گونه سرقت‌ها از مجتمع‌های مسکونی هشدار داده است؛ اینکه شهروندان برای پیشگیری از چنین سرقت‌هایی باید درباره تردد افراد غریبه در مجتمع‌های مسکونی حساس باشند و اگر به چیزی مشکوک شدند از همسایگانشان درباره هویت افراد سؤال کنند، در مجتمع‌های مسکونی نگهبان‌های تأییدشده مراکز انتظامی را به کار بگیرند و در همه ساعت‌های شبانه‌روز به‌ویژه ساعات پایانی شب در‌های ورودی و پارکینگ را ببندند، هنگام بازکردن در خانه به روی افرادی که خود را مأمور شرکت‌های آب، گاز، برق و... معرفی می‌کنند هوشیار باشند و حتما کارت شناسایی معتبر آنان را ببینند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها