اعتراف گوشی قاپ‌های خشن به ۱۰۰ فقره سرقت

دو جوان موتورسوار که با وارد آوردن ضربه وحشتناک به گردن طعمه‌ها، گوشی قاپی می‌کردند، در حالی با تلاش نیروهای کلانتری شفای مشهد دستگیر شدند که با سرقت های خود دلهره عجیبی به راه می انداختند.

اعتراف گوشی قاپ‌های خشن به ۱۰۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته با تشریح جزئیاتی از پرونده گوشی قاپ‌های خشن و در مصاحبه ای گفت: چند روز قبل نیروهای گشت نامحسوس کلانتری شفای مشهد که در راستای طرح مبارزه قاطعانه با سارقان و زورگیران وارد عملیات‌های انتظامی شده بودند، خبری دریافت کردند که نشان می‌داد زن بارداری طعمه گوشی قاپ‌های موتورسوار شده است.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: گروه گشت انتظامی با دریافت این خبر، بی‌درنگ عازم بولوار هدایت شدند و تعدادی از شهروندان را مشاهده کردند که در تعقیب ۲ جوان موتورسوار بودند و تلاش می‌کردند از فرار آن‌ها جلوگیری کنند.

وی گفت: در همین هنگام افسران گشت نامحسوس وارد عمل شدند و دست‌بندهای فولادین قانون را بر دستان ۲ جوان مذکور حلقه زدند.

مقام ارشد انتظامی مشهد اضافه کرد: بررسی‌های مقدماتی پلیس در صحنه جرم بیانگر آن بود که موتورسواران ابتدا ضربه‌ای محکم به گردن زن باردار زده‌اند و سپس گوشی تلفن همراه وی را در حالی ربوده‌اند که خواهرزاده خردسال مال‌باخته با مشاهده این صحنه هولناک دچار لکنت زبان شده بود.

سرهنگ نگهبان با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی تصریح کرد: هنوز بازجویی‌های تخصصی از ۲ موتورسوار جوان که حافظ و ستارخان نام داشتند، شروع نشده بود که سه تن از مال‌باختگان دیگر نیز وارد کلانتری شدند و دزدان موتورسوار را شناسایی کردند.

کلیددار امنیت مشهد به مخدوش بودن پلاک موتورسیکلت مشکی رنگ اشاره کرد و افزود: با وجود آن که ۲ سارق سابقه‌دار تلاش کرده بودند تا با مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت شناسایی نشوند، اما با ردیابی‌های سیستمی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین پلاک اصلی خودرو نمایان شد و به این ترتیب ۲ سارق ۱۸ و ۱۹ ساله زیر نظر مستقیم سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا) مورد بازجویی‌های فنی قرار گرفتند. 

وی ادامه داد: ۲ گوشی قاپ خشن که در برابر شواهد و دلایل مستند پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، به ۹۰ فقره سرقت دیگر در مناطق ابوطالب، هدایت، عبدالمطلب و طبرسی شمالی اعتراف کردند.

رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، گروه ویژه‌ای از افسران دایره تجسس مامور رسیدگی به جرایم دیگر موتورسواران خشن شدند و کنکاش‌های گسترده‌ای را در این باره آغاز کردند.

گوشی قاپی

سرهنگ احمد نگهبان افزود: واکاوی‌های تخصصی نشان داد ۲ جوان موتور سوار که به مواد مخدر نیز اعتیاد دارند ابتدا ضربه‌ای از پشت سر به گردن طعمه‌های خود می‌کوبند تا با ایجاد ترس و دلهره به‌راحتی گوشی قاپی کنند که به همین خاطر نیز در آخرین سرقت خود دلهره عجیبی در اطراف پارک حجاب مشهد به راه انداخته بودند.

این مقام انتظامی همچنین با اشاره به شناسایی مالخر حرفه‌ای این باند گفت: در پی اعتراف متهمان بلافاصله عوامل انتظامی با کسب مجوزهای قضایی عازم مخفیگاه مالخر گوشی‌های سرقتی شدند و این جوان ۲۵ ساله را نیز در حالی دستگیر کردند که تعدادی گوشی و فلش مموری سرقتی نیز از مخفیگاه وی کشف شد.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: این مالخر معتاد در اعترافات خود مدعی شد که گوشی‌های سرقتی را بین ۲ تا ۴ میلیون تومان از دزدان دستگیر شده خریداری می‌کرد و آن ها را به مالخران دیگر می‌فروخت.

سرهنگ نگهبان در ادامه افزود: اعضای این باند خشن با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند اما بررسی‌های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

وی با قدردانی از عملکرد رئیس و عوامل انتظامی کلانتری شفای مشهد برای کنکاش‌های تخصصی در پرونده باند گوشی قاپ‌های خشن به شهروندان نیز توصیه کرد: هنگام وقوع سرقت فقط مشخصات ظاهری و نوع وسیله نقلیه دزدان را به خاطر بسپارند و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله به پلیس 110 اطلاع دهند.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها