بلعیدن زالو کودک مشهدی را تا یک قدمی مرگ پیش برد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: بلعیدن زالو بر اثر نوشیدن آب آلوده چشمه منجر به خونریزی شدید دستگاه گوارشی در یک کودک ۱۰ ساله مشهدی شد.

بلعیدن زالو کودک مشهدی را تا یک قدمی مرگ پیش برد

دکتر سید علی جعفری روز چهارشنبه افزود: این کودک با علائم استفراغ خونی ناشی از خونریزی دستگاه گوارش فوقانی به بیمارستان اکبر مشهد ارجاع داده شده بود که بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی بر روی وی انجام شد.

وی بیان کرد: با انجام آندوسکوپی از دستگاه گوارش این کودک، وجود یک زالو در قسمت فوقانی مری مشاهده و نسبت به خارج کردن آن اقدام شد.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر افزود: نوشیدن آب چشمه‌های آلوده، خوردن آب‌های غیر تصفیه، غیر فیلتر و غیر شرب از علل ورود زالو به بدن است و با ورود زالو در بدن و چسبیدن به دیواره و مخاط دستگاه گوارش و مکیدن خون، رفته رفته رشد کرده و باعث خونریزی دستگاه گوارش فوقانی در کودکان و بزرگسالان می شود.

دکتر جعفری با تاکید بر استفاده از آب آشامیدنی سالم و مراقبت از فرزندان در زمان حضور در تفرجگاهها اظهار داشت: حتی گاهی اوقات به علت شستشوی دهان با آب چشمه‌های آلوده و آب‌های غیر شرب، این انگل وارد بدن شده و رشد می‌کند و در نتیجه باعث انسداد راه‌های تنفسی فوقانی و علائم شدید تنفسی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: درحال حاضر با توجه به ارتقای بهداشت و بالا رفتن آگاهی مردم، مواردی مانند بلعیدن زالو کمتر مشاهده می‌شود.

منبع: حادثه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    دستکش پزشکی عوض شده جاش به دستکش استادکار داده

  • زالوی اسلحه دار
    1

    زالوها یا با اسلحه میکشن کودک ها رو یا از طریق راهیابی به بدن کودکان
    دو نوع زالو داریم
    حواستون باشه

  • .
    0

    چرا از دستکش آشپزخونه استفاده کردن...؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها