رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد خبر داد

رونمایی از سامانه تعیین اجاره‌بها و رهن مسکن در مشهد

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد گفت: برای کاهش مشکلات در حوزه مسکن و مشخص شدن اجاره‌بها و رهن ملک برای شهروندان و مشاورین املاک به زودی از یک نرم افزار رونمایی می‌شود.

رونمایی از سامانه تعیین اجاره‌بها و رهن مسکن در مشهد

حسن رستمی  با اشاره به اینکه اکنون فصل نقل و انتقالات حوزه مسکن است، اظهار کرد: مصوبه افزایش ۲۰ درصدی اجاره‌بها برای سال جاری تمدید شده و نباید بیش از این میزان در سال جاری اجاره‌بها افزایش یابد. هر مالکی که این موضوع را رعایت نکند مقرر شده تاسازمان‌های مربوطه در این زمینه ورود کرده و جرایمی برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: برای کاهش مشکلات در حوزه مسکن و مشخص شدن اجاره‌بها و رهن ملک برای شهروندان و مشاورین املاک به زودی از یک نرم افزار رونمایی می‌شود. شهروندان به محض ورود به سامانه و انتخاب منطقه می‌توانند درباره نرخ رهن و اجاره‌بها بر اساس مشخصات منطقه و ملک اطلاعات به دست آورند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد خاطرنشان کرد: قیمت رهن و اجاره یک خانه در هر منطقه مشهد بر اساس مولفه‌های مختلف مشخص می‌شود و قیمت مشخص شده در این نرم افزار قیمت پایه در منطقه است. در این نرم افزار مناطق شهر مشهد به ۲۷۰ بلوک تقسیم شده است و سعی شده تا تمام نقاط مشهد در این نرم افزار دیده شود به زودی از این نرم افزار رونمایی و توسط فرمانداری مشهد رسانه‌ای خواهد شد. این نرم افزار در حال گذراندن بحث‌های کارشناسی است و شهروندان و واحدهای صنفی می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند. 

رستمی افزود: استفاده از این نرم افزار اگرچه در کوتاه مدت بازدارنده است، اما در تلاشیم تا در بلند مدت در حوزه مسکن مشکلات کم شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با واحدهای صنفی غیر مجاز برخورد می‌شود، گفت: در اتحادیه کارگروه بازرسی جدید شکل گرفته و در مناطق مختلف مشهد در حال پایش است. بنا بر دستور فرماندار مشهد و استاندار خراسان رضوی تا پایان شهریورماه کل صنوف نباید واحد صنفی غیر مجاز داشته باشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ارسلان دولتخواه
    0

    با سلام اولا من نون برنیستم ! ولی مشاورین املاک باعث افزایش نرخ اجاره بها هستند !اکثر مشاورین املاک یا کسانیکه در بنگاهها کار میکنند دارای چندین آپارتمان یا مسکن ویلایی هستند وخودشان در محلات ومناطق نرخ تعیین میکنند وکاری به 20 درصد ومصوبات دولت هم ندارند ومستاجری هم بخواهد شکایت کند آواره و خانه به دوشش میکنند !ضمنا کارکنان عزیز بانکها هم با وام های کلان ومکرر دریافتی چندین آپارتمان سالهای قبل به قیمت ارزان خریده اند وبه قیمت گزاف رهن واجاره میدهند !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها