پرونده مرگ زن غیور کرد در پیچ و خم انکارهای مرد همسایه

قاتل شلیررسولی در جلسه دادگاه اتهامات خود را انکار کرد.

پرونده مرگ زن غیور کرد در پیچ و خم انکارهای مرد همسایه

 14 شهریور سال قبل رسیدگی به مرگ هولناک زن 36 مریوانی به نام شلیر رسولی در دستور کار قضایی قرار گرفت.بررسی های ابتدایی حکایت از آن داشت که همسایه زن جوان کرد به نام گوران او را با ترفند و به بهانه به خانه خود کشانده و نیت شوم و شیطانی در سر داشته است.اما شلیر خود را به کنار پنجره رساند تا از مردم کمک خواهی کند.در همان لحظه مقابل چشمان فرزندانش از پنجره سقوط کرد و به کام مرگ فرو رفت.

بیشتر بدانیدخودکشی یا قتل شیرزن کُرد/ همه تحقیقات نشان می‌دهد شلیر به قتل رسیده است

شوهر شلیر از مدتی قبل از حادثه برای کار و کسب درآمد به عراق رفته بود. همسایه ها می دانستند که این زن جوان با دو فرزند 11 و 17 ساله اش در خانه تنهاست. چند شب قبل از حادثه حال همسر گوران بد شده بود و شلیر به کمک رفته بود. شب حادثه گوران مقابل خانه شلیر آمد و به او گفت که حال همسرش دوباره بد شده است و با اصرار و التماس از او خواست که به کمک همسرش برود.شلیر می گفت که فرزندانش خواب هستند و نمی تواند همراه او بیاید اما التماس های گوران سبب شد که دل شلیر به رحم بیاید و فرزندانش را از خواب بیدار کرد تا به اتفاق همدیگر به کمک همسر گوران بروند.

اما پایشان که به کوچه رسید گوران با تهدید اسلحه شلیر را به داخل خانه خود برد. خبری از همسر گوران نبود و شلیر به نیت شوم مرد همسایه پی برده بود.

بچه ها که صحنه ربوده شدن مادرشان را دیده بودند، از شدت ترس داد و فریاد می کردند و همین سبب شد که همسایه ها با خبر شوند.

بیشتر بدانید: توضیح رئیس دادگستری کردستان درباره پرونده قتل شیلر رسولی: کیفرخواست پرونده صادر شد

همه می دانستند گوران چه مرد شروری است و از سوابق سرقت و شرارت های او با خبر بودند. می دانستند که او چند بار سلاح حمل کرده و همین حالا هم شوکر و اسپری فلفل دارد. برای همین جرات نمی کردند که به خانه او نزدیک شوند.

دقایقی بعد صدای فریادهای شلیر کوچه را پر کرد. او ضجه می زد و کمک می خواست و بالاخره خودش را به پنجره خانه گوران رساند و از همسایه ها می خواست که کمکش کنند. اما ناگهان شلیر در مقابل چشمان فرزندانش از پنجره سقوط کرد و غرق در خون روی زمین افتاد.

رسیدگی به پرونده مرگ دردناک شلیر در دستور کار قضایی قرار گرفت. در همان مراحل ابتدایی همسایه های شلیر با حضور در دادسرا شهادت دادند که گوران شلیر را از پنجره پرتاب کرد.

هر چند در ابتدا فرضیه خودکشی زن جوان در دفاع از آبروی خود مطرح بود اما با شهادت همسایه ها، رسیدگی به اتهام قتل در پرونده گوران کلید خورد.

3 نفر از همسایه ها شهادت دادند و گفتند وقتی شلیر خودش را مقابل پنجره رساند و فریاد کشید و کمک خواست، گوران او را هول داد و گفت برو به جهنم!

گوران تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز بعد از خاکسپاری شلیر به دام افتاد. زمانی که ماموران مخفیگاه او را شناسایی کردند، او برای فرار از دست ماموران به خانه زنی هجوم برد و او را گروگان گرفت. حتی زن جوان را زخمی هم کرده بود. از آنجا هم به خانه ای دیگر هجوم برد و در آنجا هم دو زن را گروگان گرفت. او به هر ریسمانی چنگ می زد برای اینکه خودش را از دست ماموران نجات دهد اما در نهایت دستگیر شد.

با توجه به بازتاب این جنایت و مرگ شیرزن پاکدامن کرد به دست همسایه شیطان صفت دستور رسیدگی فوق العاده صادر شد و پرونده شلیر خارج از نوبت  روی میز قضات دادگاه کیفری قرار گرفت و گوران محاکمه شد.

سومین جلسه دادگاه

بعد از دو جلسه دادگاهی شدن گوران هفته گذشته باز دادگاه این پرونده را تحت رسیدگی قرار داد و سومین جلسه نیز با انکار متهم و اظهارات قاطعانه شاهدان مبنی بر اینکه دیده اند گوران قاتل است ادامه یافت.

برادر شلیر در مورد جلسات رسیدگی به پرونده در دادگاه گفت: «آسیب هایی که خانواده ما در این جریان خوردند تا آخر عمر جبران نخواهد شد. مادرم زمین گیر شده و بینایی اش را از دست داده است. فرزندان خواهرم هم حال روحی بسیار بدی دارند چون مادرشان جلوی چشمشان از دنیا رفته است.

در چنین شرایطی در دادگاه از فرزندان خواهرم خواستند روبروی متهم بایستد و در مورد اتفاقات روز حادثه حرف بزند.

متهم اظهارات ضد و نقیض زیادی دارد و ادعا می کند که خواهرم خودش را پرتاب کرده است.

شاهدان ما قسم خورده اند که گوران خواهرم را پرتاب کرد اما با این حال هنوز رای پرونده صادر نشده است.

مادرم و فرزندان خواهرم به عنوان اولیای دم تقاضای قصاص دارند و تا زمانی که این متهم به مجازات نرسد قلب خانواده ما آرام نخواهد گرفت.»

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    دادگه همیشه طرف متهمه

  • سیما
    0

    وقتی شرارت فرد تایید شده چرا مجازات رو عقب می اندازید باید درس عبرت بشه برای کسانی که دست درازی به ناموس دیگران‌می کنن اگر هم مقتول رو پرت نکرده باشه باعث مرگ ان‌شده

  • ناشناس
    0

    کاش همیشه اینقددر صدوررای مورااز ماست میکشیدید .

  • علی
    0

    آقا اصلا نیاز به شاهد نداره همین که ناموس مردم رو به زور اسلحه برده داخل خونه خودش حکمش اشدمجازاته

  • هموطن
    0

    برای این نامرد قاتل کثیف برایش مرگ هم کم است بایستی به اشد مجازات محاکمه و اعدام شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها