جدیدترین وضعیت پرونده شهادت حمیدرضا الداغی/ جزئیات سوابق یکی از متهمان پرونده/ تکذیب آزادی متهم در پی عفو اخیر

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرونده شهادت حمیدرضا الداغی در شهرستان سبز‌وار ارائه کرد.

جدیدترین وضعیت پرونده شهادت حمیدرضا الداغی/ جزئیات سوابق یکی از متهمان پرونده/ تکذیب آزادی متهم در پی عفو اخیر

شهید حمیدرضا الداغی ساعت ٢١ روز هشتم اردیبهشت در یکی از معابر شهری سبزوار به منظور دفاع از همشهریان خود از سوی چند جوان به شدت مورد اصابت ضربات سلاح سرد قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

بلافاصله بعد از این حادثه با دستور قضایی، اکیپ جنایی تحقیقات خود را آغاز و در کمتر از ۱۰ ساعت ضاربین شناسایی و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر شدند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی این پرونده ۴ متهم دارد.

غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده گفت: متهمان بعد از دستگیری تفهیم اتهام شدند و برای یک متهم قرار بازداشت موقت، برای متهم دیگر به علت سن زیر ۱۸ سال قرار نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و برای ۲ متهم دیگر قرار قانونی متناسب صادر شد.

وی با اشاره به سابقه یکی از متهمان پرونده گفت: طبق پیگیری‌ها یکی از متهمان این پرونده که در حال حاضر زیر ۱۸ سال سن دارد در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۱۲ در یک نزاع دسته جمعی شرکت داشته که منجر به قتل یک نفر شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، افزود: وی در همان زمان دستگیر شد و به عنوان یکی از متهمان پرونده با قرار بازداشت موقت در کانون اصلاح و تربیت نگهداری شد.

صادقی با اشاره به اینکه متهم سابقه خودزنی‌های متعدد داشته است، گفت: پس از انجام تحقیقات، متهم با صدور قرار متناسب به قید وثیقه از زندان آزاد می‌شود. پرونده مورد اشاره نیز در حال رسیدگی و به دلیل برخی پیچیدگی‌های ان از جمله ضرورت شناسایی متهمان اصلی قتل هنوز منجر به صدور رای نشده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، با اشاره به برخی ادعا‌ها در فضای مجازی در رابطه با اینکه این متهم مشمول عفو اخیر شده است، گفت: متهم مورد اشاره شامل هیچگونه عفوی نشده و در تاریخ ۱۴۰۱/۸/۹ با قرار قبولی وثیقه تا صدور حکم از سوی دادگاه به صورت موقت آزاد شده است.

وی تاکید کرد: پرونده شهادت حمیدرضا الداغی به صورت ویژه و با قید فوریت در حال پیگیری است و با عوامل این حادثه تلخ برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

حمید الداغی به خاطر هیچ جناح و سیاستی، آن فداکاری را نکرد فقط از روی جوانمردی و غیرت بود

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • رضا
    49

    چقدر تاکیدکرده که شهید عزیز جزو هیچ جناحی نبوده خوب نادان همینکه وی از ناموس دفاع کرده خودش بیانگر نوع نگرش وی است و گرنه مانند همین طرفداران اختشاش فواحش تماشا می کرد که ان دختر( را که معلوم نیست دران ساعت شب درخیابان چه غلطی می کرده )را ببرندچون ناموس پرسی را عقب ماندگی میدانست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      آره تودانایی!!

    • ناشناس
      5

      بی ادب بی خانواده نسبت خودت و خانوادت رو به مردم سرایت نده

    • ناشناس
      18

      دوش شاد،، بهتره خانواده آن مرحوم به متهمان رضایت دهند هر دو کم تجربه وجوانی کرده اند

    • 0

      چی را رضایت بدهند نادان؟!!! قاتل رضایت دادن ندارد مگر قتل در دفاع از خود که این مورد اینگونه نیست

    • امام زمان
      0

      کاش خدا دستور میداد اول گردن رضارو میزدم. نادان ابولهبی

  • ناشناس
    0

    در تصویر مشخص هست که هر دو نوجوان به آن شخص چاقو میزدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اشد‌مجازات‌و‌اعدام‌در‌همان‌مکان‌وقوع‌جنایت‌‌تا.درس
      عبرتی‌برای‌دیگران‌که‌‌با‌قمه‌‌قلدری‌‌میکنند‌در‌غیر‌اینصورت‌
      وضع‌از‌این‌هم‌بدتر‌میشود

  • محمد
    22

    این ارازل اوباش همونایی هستن که بهشون میگن پلیس نما. آخر هم معلوم نشد چی شد کی اینها رو سازماندهی کرده. هر چند همه میدونن داستان چیه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      مبهم نظر نده.پلیس نما کی هست .همه چی میدونن ؟و اینکه ارازل کی هست؟.تو طرف یزیدی یا امام حسین.این شهید که خانوادشم گفتن حکومتی نبود.اون کفتارها هم که چاقو کشیدن پلیس نما نبودن.

    • ناشناس
      2

      چی میزنی

  • ناشناس
    2

    قابل توجه اونهایی که میگن نه به اعدام ،این جانی بالفطره یه بار دیگه جنایت کرده بود و از مجازات در رفت اگه همون موقع اعدام میشد الان یه خانواده رو بی سرپرست نمیکرد،از این اوباش زیادن که ممکنه پاچه همون کسانی که موافق نه به اعدام هستن رو بگیرن

  • ناشناس
    7

    ماست پران های چاقو بدست

  • کیوان
    2

    جناب رضا اول برو سوادت رو کامل کن بعد مطلب بنویس.

  • ناشناس
    0

    من در عجبم او را با چاقو ميزدند ومردم بي خيال از كنارش رد مي شدند دلم به. ان شهيد مي سوزد كه خودش را فداي مردم بيخيال كرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      ذلت برای خودت بسوزه اون که رفت ولی ما موندیم وقتی که مملکت را دارن تقسیم میکنن و میفروشن این را بدون تا سال دیگه ما را هم به عنوان برده به انگلیس و اسرائیل و آمریکا میفروشن به همان های که از اونجا آمدن و دستور میدن به این نوکرانشان

    • مرتضی
      15

      عزیزم دفاع از اون دختران در حیطه وظایف اون بنده خدا نبوده.نباید دخالت میکرد.اگه اون متوفی میزد یکی از اون ارازل را ناقص میکرد یا می‌کشت باید می‌رفت پشت میله های زندان.الان همون دختر خانم ها رفتن سراغ ادامه زندگی شون یک نفر جان خودشو از دست داده و احتمالا دو نفره دیگه هم اعدام بشن ولی اگر دخالت نمی‌کرد پلیس موضوع را مدیریت میکرد این مسائل هم پیش نمی آمد

    • به مرتضی
      0

      پلیس چی رو مدیریت می‌کرد.ناموس مردم وقتی به فنا رفت چی رو مدیریت بکنن.زیبایی کار شهید این بود که به فکر مدیریت و زندان اینها نبود و در لحظه فقط به فکر نجات اون مادر و دختر بود.اون چند تا کفتار هم اعدام بشن.چند تا عوضی کمتر.در ضمن تا پلیس بیاد شاید کار از کار می‌گذشت.اگه ما ها بودیم شاید مثل شما هزار تا فکر می‌کردیم.اما اجر اون شهید در عدم منفعت طلبی و ایثار بود.خدمتشوبا اما و اگر و شاید کم ارزش نکنیم.

    • ناشناس
      0

      پلیس کجا بود اون موقع همون جا همون لحظه؟!

  • خیزران
    11

    اقا معنی شهید رو میدونین یانه هرجابه نفع خودتونه شهید.سرش تولاک خودش میبود الان زنده بود.

  • ناشناس
    0

    چقدر راحت فرمایش نمودن شرکت در نزاع منجر به قتل !!!!عجب قانون محکمی.این است اقتدار دستگاه قضایی.چشه نتیجه ی خورسندی

  • ایرانیم
    0

    خدا بیامرز این جوان مردرو
    تسلیت به خانواده این جوان
    خانواده این عزیز باید تصمیم بگیرند
    اگر بخواهند رضایت بدن لااقل زندان ابد یا تبعید
    لعنت خدا به ارازل که چه بلایی بر سر جوان مردم آوردید

  • ایرانی
    0

    دومین نظر من بعد از دیدن ویدئو
    فقط اعدام

  • ناشناس
    0

    (یکی از متهمان این پرونده که در حال حاضر زیر ۱۸ سال سن دارد در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۱۲ در یک نزاع دسته جمعی شرکت داشته که منجر به قتل یک نفر شده است. ) اگر در سال 1400 مرتکب قتل شده الان توی خیابون چه غلطی میکرده در حالی که افراد زیادی به دلایل خیلی خیلی کمتر از این چندین سال در زندان به سر میبرند

  • ناشناس
    2

    خدا رو شکر که بسیجی نبود این مرحوم - الان کارش برام ارزش بشتری داره

  • ناشناس
    1

    پلیس رو بد میکنن بی‌حیایی خودشون رو زیاد میکنن کی چی بشه جوونا رو از دست بدن یه مشت دختر و پسر بی تربیت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها