۳ فوتی در سیلاب ۲۴ ساعت گذشته

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام سه کشته در سیلاب ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان بارش‌ها شدت گرفته‌ است و امدادگران هلال احمر آماده برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در صورت لزوم هستند.

۳ فوتی در سیلاب ۲۴ ساعت گذشته

مرتضی مرادی‌پور گفت: پس از اعلام هشدار قرمز هواشناسی، امدادگران هلال‌احمر در ۶ استان غربی کشور در آماده‌باش کامل بودند و در ۲۴ ساعت گذشته تخلیه آب از ۷۳ منزل مسکونی و نجات تعدادی از محصورشدگان از سیلاب انجام شده است.

مرادی‌پور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۶۱ نفر در ۱۱شهر، ۲۱روستا و ۲ منطقه عشایری امدادرسانی شده‌است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ او افزود: تا کنون ۳۸۵ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند و ۲۴ نفر به نقاط امن منتقل شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: متاسفانه سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته جان ۳ نفر را در شهرستان‌های بوکان، مهران و الموت به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، ایلام و قزوین گرفت.

او افزود: تا ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ از شدت بارش‌ها در شهرستان اندیکا استان خوزستان و شهرستان‌های بانه، سقز، سنندج و مریوان در کردستان کم شده اما بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان افزایش یافته و موجب آب‌گرفتگی در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، گیلان‌غرب، اسلام آباد، سراوان، ملک‌شاهی، بروجرد، درود، الیگودرز و خرم‌آباد شده‌است.

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    دختر ها حجاب سرشان کنند که ایران را سیل می برد ،قبلا که حجاب داشتند قحط سالی می شد ،اما امسال به همت همین خانم های کم حجاب سالی پر بارش داشتیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یه کلمه بلدی... دو هفته قبل با بلدوزر صحرای امامزاده صدر اردبیل امده بودند دعا کردم خدایا با باراندبلدوزرها را دور کن
      صدرین صحراسون نقشه لردن سیلمزدی صحرا یوغماغا بلدوزر لر دورمازدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها