امدادرسانی هلال احمر کرمان به ۵۶۰۰ نفر در گرفتار در سیلاب و برف

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به ۵ هزار و ۶۰۰ نفر در سیلاب و برف اخیر در استان خبر داد و گفت: امدادرسانی در جنوب استان همچنان ادامه دارد.

امدادرسانی هلال احمر کرمان به ۵۶۰۰ نفر در گرفتار در سیلاب و برف

رضا فلاح با اشاره به اینکه از صبح 20 دی‌ماه شاهد سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک در استان کرمان به‌ویژه در مناطق جنوبی استان بودیم اظهار داشت: به‌دلیل اطلاع‌رسانی قبلی هواشناسی و ستاد مدریت بحران آمادگی قبلی داشتیم و لحظات اول اقدمات ما آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیش از 500 نفر نجاتگر در پایگاه‌های هلال احمر استان کرمان در آماده‌باش بودند عنوان کرد: 60 روستای استان تا شب امدادرسانی کامل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه 140 نفر امدادگر در قالب 39 تیم امداد و نجات هلال احمر در منطقه حاضر بودند گفت: در این مدت به هزار و 156 خانوار استان و چیزی در حدود 5 هزار و 600 نفر امداد رسانی شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت 280 نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان در طول جاده‌ها اسکان اضطراری شدند عنوان کرد: در این مدت توزیع بسته غذایی، پتو، چادر امدادی، نایلون، موکت، والر و آب‌معدنی بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

فلاح با اشاره به اینکه همزمان با این اتفاقات در استان کرمان، سیل تخریب‌کننده را به طور همزمان در استان سیستان و بلوچستان هم داشتیم گفت: از آنجا که استان کرمان پشتیبان استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز هست، هزار و 800 تخته چادر و یک تریلر مواد غذایی حسب نیاز به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد و امروز صبح هم اعزام تیم هوایی جمعیت هلال احمر استان کرمان به سیستان و بلوچستان را داشتیم.

وی با بیان اینکه شهر ستان‌های رودبار جنوب، قلعه‌گنج و ساردوئیه بیشترین میزان سیلاب و برف را داشتند افزود: امدادرسانی‌ها همچنان در این شهرستان‌ها ادامه دارد و آمادگی کامل در جمعیت هلال احمر استان کرمان تا طبیعی شدن وضعیت جوی در استان وجود دارد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها