عامل ترویج رعب و وحشت با سلاح در اینستاگرام شناسایی شد

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد و گرم می‌نمود، خبر داد.

عامل ترویج رعب و وحشت با سلاح در اینستاگرام شناسایی شد

سرهنگ دوم یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در تشریح این خبر عنوان داشت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس صفحه‌ای مجرمانه در شبکه اجتماعی اینستاگرام که اقدام ترویج خشونت، قدرت‌نمایی با سلاح سرد و گرم می‌نمود مورد شناسایی قرار گرفت .

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت‌گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با شگردهای پیچیده و فنی موفق به شناسایی متهم شدند و طی یک عملیات از پیش‌ طراحی‌ شده و با هماهنگی مرجع قضایی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. 

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم پرونده منکر هرگونه بزه ارتکابی شد؛ اما پس از مواجه با دلایل، مستندات و ادله دیجیتال جرم  ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، از کرده خود اظهار پشیمانی نمود که  در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید. 

سرهنگ شاکری یادآور شد: ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی از مصادیق جرم محسوب شده و با خاطیان در این‌گونه جرائم به‌ شدت برخورد می‌شود؛ لذا شهروندان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضمن رعایت حقوق شهروندی اهتمام ویژه داشته باشند و از انتشار هرگونه تصویر رعب‌آور در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی پرهیز نمایند. 

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا شماره تماس 096380 بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    فضای مجازی رو مگه فیلتر نکردین خب شما تو اون چه میکنید

  • ناشناس
    0

    مسمومیت دختران مدرسه های دولتی! چی؟

  • ناشناس
    0

    چه طور این فرد دستگیر شد اون هم تو فضای مجازی فیلتر شده اما عاملان مسمومیت دانش اموزان سه ماه هست ازاد هستن و در حال گسترش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها