اولین عکس از کشته شده های عروسی خونین روستای باسفر

درگیری مسلحانه در یکی از روستاهای خراسان رضوی منجر به 4 فقره قتل در جشن عروسی شد.

اولین عکس از کشته شده های عروسی خونین روستای باسفر

ظهر شنبه 15 بهمن ماه در  روستای باسفر  از توابع شهرستان رشتخوار خراسان رضوی یک اختلاف قدیمی باعث شد تا عروسی یک زوج که قرار بود با خوبی و خوشی زندگی خود را شروع کنند به خون کشیده شود و در  درگیری مسلحانه  4 نفر به  قتل  رسیدند.   

اولین عکس از کشته شده های عروسی خونین روستای باسفر / شاهدان به خبرنگار ما چه گفتند؟ + جزییات

حسین مومن زاده پسرعموی یکی از مقتولان در گفتگو با خبرنگار رکنا جزئیات حادثه را اینطور شرح داد:« 3 سال قبل  درگیری  طایفه ای در روستای ما منجر به قتل شد.دعوا بر سر موتور آب رخ داده بود و متهم به قتل بعد از طی روال قانونی در آستانه  قصاص  قرار دارد. چند روز پیش در جشن عروسی خانواده متهم حضور پیدا کردند و خواهرزاده مقتول معترض شد.زمانی که مهمان ها برای صرف ناهار به حسینیه روستا رفته بودند درگیری شروع شد.ابتدا درگیری با چاقو آغاز شد اما خواهرزاده مقتول به خانه شان رفت و 3 قبضه سلاح کلاشینکف و وینچستر همراه آورد.3 نفر اقدام به تیراندازی کردند که در این حادثه 4 نفر به قتل رسیدند و 10 نفر هم زخمی شدند.در میان مجروحان حال 3 نفر وخیم است.»

متهمان 40 دقیقه بعد از وقوع جنایت در یک روستای مجاور محل حادثه در حالی دستگیر شدند که قصد عزیمت به سمت زاهدان را داشتند.

درگیری از آنجا آغاز می شود که خانواده الف که یکی از اقوام نزدیک  عروس و داماد  بود به حضور خانواده -م.ز- معترض شده و می خواهند که این خانواده مجلس را ترک کنند که این اتفاق رخ نمی دهد و همه چیز در ظاهر به خیر می گذرد.

تا اینکه برای صرف ناهار، خانواده ها به حسینه روستا می روند و مقابل در ورودی، به پای مردی به نام علی از خانواده ( م ) بود، تیراندازی می شود. که همین مسئله باعث می شود خانواده  (م) داخل حسینیه گلنگدن 2 اسلحه خود را کشیده و به سمت کاظم، برادرش و محمد که می خواستند اسلحه را از آنها بگیرند شلیک می کنند که محمد و کاظم در دم جان خود را از دست می دهند.

برادران کاظم.الف وقتی می بینند که برادرشان کشته شده است دوباره سمت در رفته و یک تیر خلاص به سر علی.م.ز خالی می کنند.

در این میان حسن نیز که در حسینیه حضور داشته است تیر خورده و کشته می شود و عملا تاکنون 4 مرد به نام های محمد، علی، کاظم و حسن جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که به دلیل بالا بودن سطح درگیری و عدم فضای کافی برای فرار افراد طبق اخبار منتشر شده ۱۵ تن با تیر های شلیک شده آسیب دیده و هم اکنون در بیمارستان هستند.

پسر عموی کاظم الف که جزو کشته شدگان درگیری روز گذشته است در گفت‌وگو با خبرنگار جنایی رکنا، درباره حادثه دیروز گفت: بذر کینه از 3 سال قبل کشته شده بود که یک شب از خانواده م.ز دایی کاظم را در مزرعه اش به قتل رساندند.

او ادامه داد: پرونده تا کنون تاخیر زیادی داشته است و خانواده کاظم نیز منتظر نتیجه بودند تا اینکه روز گذشته از خانواده م.ز شروع به تحریک کاظم و برادرانش با یادآوری آن روز می کنند که کار به اینجا رسیده است.

این فرد در پاسخ به این سوال که چطور می توان با پدر کاظم نیز گفت‌وگویی داشت اظهار کرد: پدر کاظم نیز در تیراندازی روز گذشته زخمی شده و هم اکنون در بیمارستان است که باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

منابع محلی در گفت و گو با خبرنگار جنایی رکنا گفتند که حتی در این مراسم، هادی خواننده مجلس عروسی نیز با وجود اینکه نقشی در درگیری ها نداشته است. یکی از گلوله های شلیک شده به کتف او برخورد کرده و هم اکنون به دلیل اینکه تیر شلیک شده به ریه او آسیب زده، شرایط خوبی ندارد.

طبق گفته اهالی، در این درگیری  افراد از ۳ قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبضه اسلحه وینچستر ساچمه ای استفاده کرده اند و این درحالی است که اسلحه دیگری نیز در این درگیری بوده است و پلیس در حال تحقیق و کشف این اسلحه ها است.

گفتنی است بعد از ظهر همان روز، عوامل پلیس در کم ترین زمان ممکن افراد دخیل در این ماجرا را بازداشت و تحقیقات لازم ادامه دارد.

تمام دوربین های مداربسته نیز توسط پلیس جمع آوری شده تا در اختیار مراجع قضایی برای تکمیل پرونده قرار گیرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    1

    تگزاس واقعی

  • ناشناس
    0

    قبلا هم کامنت گذاشته بودم اکثریت روستائیان سلاح دارند به خصوص روستاهای خراسان رضوی
    اینجا داشتن اسلحه به منظور حفاظت از خود یک مسأله عادی شده و ریشه دوانده و بسیاری از روستائیان هنگام درگیری از سلاح گرم استفاده می‌کنند

  • ناشناس
    1

    بهتر بود اول به ضعف قوه قضایی رسیدگی شود که سه سال یک پرونده طول می کشد دوم جنگ بر سر اب در روستاها کار امروز دیروز نیست ظاهرا در سال های بعد انقلاب متاسفانه ادم های زیادی مثل گوسفند کشته شده اند وتعداد این مدل درگیرها ومشابهات ان روز به روز زیاد تر می شود
    انگار مملکت طویله شده وسیستم نمی تواند یا نمی خواهد چندتا کارشناس
    خبره استخدام کنه که مشکل را حل کنند (نه کارشناس پارتی دار بی سواد نا کار امد و....)
    که مردم به این نتیجه نرسند که خون انها پایمال شده خودشان اقدام اشتبا ه وبدتر را انجام بدهند
    مسئولیت و مدیریت به عنوان یک امانت

    مسئولیت ها،امانت های بسیار مهمی هستند که باید به اهلش سپرده شود.آنان که بدون داشتن شایستگی های لازم،خود را در مقام اداره قرار می دهند یا آنهایی که افراد را بدون شایستگی های لازم برای اداره امور می گمارند،بالاترین خیانتها را مرتکب شده و سبب هلاکت خود و دیگران می شوند و در دنیا و آخرت مبغوضند.

    حضرت علی علیه السّلام در نامه ای به قاضی منصوب خود در اهواز نوشته اند که:

    «و اعلم یا رفاعه ان هذه الاماره امانة فمن جعلها خیانة فعلیه لعنة الله الی یوم القیامه و من استعمل خائنا فان محمدا صلی الله علیه و آله بری ء منه فی الدنیا و الآخره»1

  • خیزران
    1

    بعضی ها چقدر احمقن اولا چرا بکشی دوما کجامیخوای بری خودتون رو به اعدام میدین یه خانواده دیگرم عذادار میکنین

  • هما
    3

    زودتر این افغانیهای آشغال رو از کشور بندازین بیرون تا کشور رو به ناامنی نکشیدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      افغان نیستند مردم خراسان هستند فرهنگ روستاهای اینجا همینطوریه

  • 2

    اگه این اتفاق تو آمریکا می افتاد،سیمای داخلی خودش .... می داد

  • يدالله خان
    2

    خوبه حمل سلاح در ايران ممنوع است اگر مثل آمريكا آزاد بود روزى هزار كشته مى داديم

  • ناشناس
    1

    وقتى نخبگان از جامعه رانده ومهاجر شوند منتظر وقايع بدتر از اينها هم بايد باشيم اگر يك نخبه در يك خانواده يا يك محله ويا يك منطقه مسؤليتى داشته باشد شاهد تحولات شگرف فكرى ورفتارى در آن محل ومنطقه وغيره خواهيم بود اما دريغ تيغ دست زنگى مست قرار دارد عاقلان گوشه نشين شده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها