ساخت پلاک های جعلی برای موتورسیکلت های سرقتی

با دستگیری یکی از سارقان حرفه ای در مشهد راز ساخت پلاک های جعلی در یک کارگاه تابلوسازی در حالی لو رفت که تحقیقات پلیس از همدستی جاعل و سارق در باند تبهکاران فروش موتورسیکلت‌های سرقتی حکایت داشت.

ساخت پلاک های جعلی برای موتورسیکلت های سرقتی

چند روز قبل منابع و مخبران محلی در تماس با پلیس از ترددهای مشکوک جوانی در بولوار بهمن منطقه خواجه ربیع مشهد خبر دادند که سوار بر مدل های مختلف موتورسیکلت در کوچه و خیابان خودنمایی می کرد.
بررسی های پلیس با واکاوی این اطلاعات بیانگر آن بود که احتمالا موتورسیکلت های مذکور سرقتی هستند چرا که تحقیقات نامحسوس نشان می داد جوان یاد شده اوضاع مالی مناسبی ندارد و بیکار است.

بنابراین کنکاش های ماموران دایره تجسس کلانتری خواجه ربیع با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) وارد مرحله جدیدی شد و آن ها پس از جمع آوری اسناد و مدارک به سرنخ هایی از موتورسیکلت های سرقتی در این ماجرا رسیدند.
طولی نکشید که نیروهای انتظامی با کسب مجوزهای قضایی، جوان موتورسیکلت سوار را در مخفیگاهش به دام انداختند و در بازرسی از این مکان، مقادیری مشروبات الکلی به همراه 7 دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا کشف کردند که تعدادی از آن ها پلاک جعلی داشت.

با انتقال متهم 33 ساله و موتورسیکلت ها به مقر انتظامی مشخص شد که همه موتورسیکلت ها دارای سابقه سرقت هستند. متهم این پرونده در بازجویی ها گفت، موتورسیکلت های بدون تجهیزات ایمنی را از مقابل مراکز تجاری و معابر عمومی سرقت کرده است.

وی همچنین در تنگنای سوالات تخصصی به ناچار همدست جاعل خود را   لو داد و افزود: یکی از همدستانم که کارگاه خطاطی و تابلوسازی دارد برای موتورسیکلت های سرقتی، پلاک جعلی تولید می کند و سپس موتورسیکلت ها را از طریق فضای مجازی و سایت های واسطه گر با قیمت کمتری به فروش می رسانیم.
سارق حرفه ای ادامه داد: خیلی از افراد طماع نیز فریب می خوردند و با مشاهده قیمت پایین در سایت های خرید و فروش کالا، بلافاصله تماس می گرفتند و موتورسیکلت های سرقتی را می خریدند.

d278cb6b-45f0-4be3-9355-178fddc76b1e

به دنبال اعترافات این دزد 33 ساله، بی‌درنگ ماموران انتظامی با هماهنگی های قضایی و راهنمایی های سرهنگ نگهبان عملیات گسترده ای را برای دستگیری تبهکاران دیگر عضو این باند آغاز کردند و موفق شدند تابلوساز 37 ساله را نیز در کارگاه تابلوسازی دستگیر کنند.

در همین حال وقتی ماموران وارد محل مذکور شدند، تعداد زیادی پلاک جعلی و وسایل نقلیه موتورسیکلت و خودرو مقابل دیدگانشان قرار گرفت که برخی از آن ها هنوز در حال ساخت بودند و برخی دیگر هم برای نصب روی موتورسیکلت های سرقتی در کنار کارگاه قرار داشتند.

در این بازرسی پلاک های جعلی برچسبی نیز کشف و ضبط شد که با انتقال آن ها به مقر انتظامی، بررسی ها گسترده تر و مشخص شد   افراد دیگری هم در این سرقت ها نقش دارند که تلاش برای شناسایی افراد دیگر مرتبط با این باند تبهکاری ادامه دارد. در همین حال رئیس پلیس مشهد به شهروندان توصیه کرد ازخرید موتورسیکلت ها به صورت قولنامه ای یا بدون اسناد قانونی خودداری کنند چرا که وسایل نقلیه بدون سند برای پلیس حکم مال سرقتی را دارد. سرهنگ احمد نگهبان خاطرنشان کرد: شهروندان وسایط نقلیه را از فروشگاه های معتبر و رسمی خریداری کنند و به فضای مجازی اعتماد نکنند.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها