ماجرای تجاوزهای سریالی به زنان و دختران شیرازی چه بود؟/ جزئیات اعدام عاملان تجاوز به ۸ زن

۳ پسر جوان که در تفرجگاه‌های اطراف شیراز با سلاح سرد به خانواده‌ها حمله کرده و ضمن سرقت اموال‌شان، به زنان و دختران تجاوز می‌کردند، در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شدند.

ماجرای تجاوزهای سریالی به زنان و دختران شیرازی چه بود؟/ جزئیات اعدام عاملان تجاوز به ۸ زن

رسیدگی به این پرونده از شهریورماه سال ۱۴۰۰ با شکایت خانواده‌ای در دادگستری شیراز آغاز شد. اعضای این خانواده در شرایطی که در پارک دراک حضور داشتند، طعمه ۳ جوان خشن شدند. آنطور که آنها می‌گفتند، مهاجمان با تهدید چاقو اموال‌شان را سرقت کردند و در ادامه با جدا کردن مردان، زنان و دختران آنها را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

به‌ دنبال این شکایت، به دستور بازپرس ویژه دادسرای جنایی و جرائم امنیتی دادسرای شیراز پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری متجاوزان آغاز شد.

تجاوزهای سریالی

در حالی که تحقیقات کارآگاهان پلیس ادامه داشت، شکایت مشابهی ثبت شد. این بار علاوه بر پارک دراک، حوادث مشابهی در تفرجگاه‌های جاده صدرا و اکبرآباد شیراز اتفاق افتاد. بررسی اظهارات شاکیان جدید نشان می‌داد که آنها نیز از سوی ۳ نفر مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

مشخصاتی که آنها از متجاوزان می‌دادند نشان می‌داد که آنها همان متجاوزان تحت تعقیب پارک دراک هستند که این بار زنان و دختران دیگری را طعمه خود قرار داده‌اند. هرچه تحقیقات پلیس ادامه پیدا می‌کرد، مأموران به اطلاعات‌ دقیق‌تری از متهمان دست پیدا می‌کردند. تا اینکه در شرایطی که یک ماه از تشکیل نخستین پرونده گذشته بود، مأموران در مهرماه سال ۱۴۰۰ موفق شدند ۳ متهم را دستگیر کنند.

اعترافات تکان‌دهنده

۳ پسر جوان زمانی که با شاکیان‌شان مواجه شدند، به ناچار به اتهامات‌شان اعتراف کردند. براساس اعترافات دستگیرشدگان، آنها با پرسه زدن در اطراف تفرجگاه‌های خلوت،  وقتی افرادی را می‌دیدند که در حال تفریح بودند، با تهدید چاقو و قمه اموال آنها  را سرقت می‌کردند و زنان و دختران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. آنها بیشتر تلاش می‌کردند زنان و دختران را به‌عنوان طعمه انتخاب کنند اما اگر مردی هم همراه آنها بود، دست و پای او را می‌بستند و با تهدید، او را وادار به سکوت می‌کردند.

پرونده متهمان با صدور کیفرخواست به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس فرستاده شد. در جلسه محاکمه ۸ شاکی پرونده یک به یک شکایت‌شان را مطرح کردند و خواستار مجازات متجاوزان شدند. برخی از آنها گفتند که حادثه تلخی که برای‌شان پیش آمده مسیر زندگی‌شان را تغییر داده است.

شبها کابوس می‌بینند و از آن زمان تاکنون به‌دلیل آسیب روحی که دیده‌اند تحت نظر روانپزشک قرار دارند. در پایان جلسه محاکمه،  قضات دادگاه هر ۳ نفر را مجرم تشخیص داده و به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم کردند.

این رأی با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان نیز رأی دادگاه را تأیید کردند و پرونده به واحد اجرای احکام فرستاده شد.

صبح روز پنجشنبه سرانجام زمان اجرای حکم فرا رسید. ۳ متجاوز پای چوبه دار منتقل و بعد از انجام تشریفات قانونی به دار مجازات آویخته شدند تا پرونده زندگی‌شان برای همیشه بسته شود.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، این پرونده ازجمله پرونده‌های مهم استان بود که در دبیرخانه پرونده‌های مهم استان مورد رصد مدیریتی قرار داشت و در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات محکومان شد.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • ناشناس
    8

    دیگر هیچ کجای ایران امن نیست! نه تفرجگاهها و نه امامزاده ها!

  • شیرین بینا
    5

    تو مملکتی که دم از دین و اسلام میزنه واقعا باعثه خجالته این حرفها و این اعمال ریشه در ضعف مسولینه ما تو این چند ساله بعد از انقلاب بوده

  • فنیل افرین
    12

    مملکته امام زمانی که میگن همینه ...فحشا ..تجاوز ...اختلاس ..دزدی وادم کشی..........طرف درجوابسوال مردم یا میگه ..اورین..اورین....یا اونیکی شش کلاسه میگه ناهار خوردید

    نظرات شما -
    • سمانه
      15

      تجاوز همه جا هست نه فقط ایران

    • 2

      بله سمانه خانم درسته تجاوز در همه جا هست ولی این رو هم در نظر داشته باشید در بسیاری از کشورها واقعا از دست رفتن دوشیزگی دختر اون هم در اثر تجاوز مایه شرمندگیش و آسیب روحی روانی و از دست رفتن آینده ش نمیشه تا این حد!

  • ناشناس
    1

    لجن ها برین به درک...

  • 1

    چرا شیراز اینقدر اخبار نامناسب داره ؟؟؟ مثلاً چرا در یزد و یا سمنان از این دست اتفاقات کمتر پیش میاد ؟؟
    واقعا نیاز به تحقیق و بررسی داره....
    الان اون دختری که در معالی آباد شیراز مفقود شد پیدا شد یا نه؟؟؟

    نظرات شما -
    • 2

      چون اون شهرهایی که نام بردید نه همچون شیراز در آن یکی از حرمهای مطهر قرار گرفته نه روزی روزگاری پایتخت ایران بوده اند و نه از دید گردشگری در اندازه شیراز مورد توجه جهان و تاریخ.

  • ناشناس
    2

    اگرفقردرمانده با این همه ثروت ملی. اگر روسیه وچین مارادورمیزندودردنیامنفوریم یا دیگرهویت ایرانی رانداریم لااقل امنیت داریم. چقدرخوبیم ما.

    نظرات شما -
    • محمد
      10

      چه ربطی به فقر داشت یعنی بچه پولدارا تجاوز نمیکنن؟

    • 1

      درسته چند سال پیش یه بچه مایه دار که پدرش مالک هکتارها زمین بود باندی تشکیل داده بود که دختران رو اغفال و به خارج از کشور می‌فرستادند
      او دستگیر شد و پول پدرش هم نتونست نجاتش بده و اعدام شد
      لجن بودن در همه قشرهای مختلف مردم وجود داره ربطی هم به بی‌پولی یا ثروت نداره

  • ناشناس
    2

    جوان ها اگه مشغول به کار باشند و از حقوق ثابت و مکفی برخوردار باشند ودر نتیجه ی آن صاحب زندگی و زن و فرزند بشوند آنقدر وقت ندارند که وِل بگردند و شیطان بشوند !
    اگر دنبال ریشه ی این اعمال و ناهنجاری ها بگردیم باز هم به عملکرد مسئولان بی کفایت و خودخواه و منفعت طلب بر می گردد که تنها دغدغه ای که ندارند اشتغال و آینده ی جوانان و کشور است !!!
    حیف و هزاران حیف از جوانان که سرمایه های اصلی کشور هستند و به جای استفاده از توانایی و استعداد هاشون اینگونه به هرز می روند !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      فکر نمیکنم سبک سری ربطی به مجردی یا متأهلی داشته باشه همین پارسال در همسایگی ما سه مرد دو دختر رو فریب داده بودند و دادگاه برایشان تبعید در نظر گرفته بود دو نفر متاهل دارای زن و فرزند و یک نفرشان هم نامزد داشته...

    • ناشناس
      3

      فارغ از اینکه بعضی ها هم که کلا ذات خراب هستند ، خوب اون دو دختر مجرد چرا باید فریب بخورند ؟! اگه جامعه اونها رو آگاه و دانا و با اعتماد به نفس بار آورده بود آیا باز هم فریب می خوردند!؟

      باز هم بر می گردد به عملکرد مسئولان در آموزش و پرورش ، صدا و سیما و سازمان های فرهنگی و تربیتی !


  • ناشناس
    2

    درود به قوه قضائیه و دادگستری شیراز و دیوان عدالت و... نفرین ابدب بر روح و روان این متجاوزان. باشد تا این کار عبرتی برای ناموس دزدان و بی شرف ها باشد دست مریزاد...‌

  • موسوی
    0

    به درک،، بی شرفای هوسباز کثیف،، نسلشون و کم کنین

  • ناشناس
    1

    همیشه اول مجرمان و جاسوسان !!!!!و دزدان و قاتلان کار خودشون را انجام میدهند،بعد پلیس و دادگاه وارد عمل می شود که کار از کار گذشته است.پس کار پیش دستی و پیشگیری و ... چه می شود،امری که قوه قضائیه و پلیس هی لاف انرا میزنند ولی فقط برای آزادگان و فعالان مدنی پیش دستی را اجرا می کنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      چه حرف چرتی !
      پلیس گفتن ،علم غیب دان که نگفتن......
      یارو مخفیانه هزار کار می‌کنه پلیس از کجا میخواد باخبر بشه؟! تا گندش در نیاد و کسی شکایت نکنه

  • فرزاد
    0

    بخدا اگر دولت یکسال دوسال جرم یه متلک ساده رو بیست سال زندان بذاره درست میشه،هرکسی هرکار دلش میخواد داره میکنه
    زندان اراک یه پسره رو اوردن جرمش تجاوز به عنف بود،پرسیدم گفت یکی از رفیقام جا نداشت و با دوستاش یه دختر پونزده ساله رو شب اورد خونه من و صبح پا شدم دیدم دختره با تن و بدن سیاه و کبود و برهنه بیهوش افتاده وسط خونه و رفیقام نیستن
    جالب بود میگفت من گناهی نکردم و آزاد شد
    خوب این چه قانونیه؟کسی که اینکارو کرده رو باید اعدام کنن حتی اگر اون دختر مورد دارم باشه باید جلوی این پسرا رو بگیرن
    ناموس مردم امنیت نداره تو ایران اسلامی چون اسلام جوونا رو حساس کرده به حجاب و بیحجابی و این مسئله در کشورهای اسلامی هیچوقت حل نمیشه چون از بچگی مثل همه کشورای پیشرفته ذهن بچه رو با مسائل جنسی باز نمیکنن
    قصه همون بچه و لک لک که وقتی به بلوغ میرسن فکر میکنن اتفاق عجیبی افتاده،ولی تو کشور المان کلاس اولش زن و مرد و نحوه زایش ادم رو توضیح داده باعکس

  • ناشناس
    0

    این اعتراض متهمان منو کشته!!! پرروها در حضور خانواده تجاوز کردند زبو نشون هم این قدر درازه!تو همون کشورهای غربی هم که با قربانی تجاوز همدردی بیشتری میشه هم همیشه برای یک متجاوز مجازاتی در نظر گرفته میشه.

  • ناشناس
    0

    ۱۰ میلیون پناهنده گدا گشنه و ولگرد عراقی و افغانی ریختند تو ایران و هزار جور هزینه سنگین برای ایران هستند که باید بیرونشان کرد. سپس باید برای هزار جور چالش اجتمایی و روانی و فرهنگی و مالی و. درمان یافت! ایران کشوری نیست که یک گروه دزد و چپاول گر و بیسواد و ریاکاری و دروغگو و
    .توانایی اداره آنرا داشته باشند

  • محمود
    0

    این چیزا به بیکاری و فقر ربطی نداره! مهم اینه که این افراد با خودشون چی فکری کرده بودند آیا عاقبت کارشون رو میدونستن چه برسر خودشون و قربانی و خانواده هاشون میاد؟ باید ریشه یابی بشه که اینا در چه فضا و شرایطی و فرهنگی و خانواده رشد کردند! وجود امثال اینا زیادن باید ریشه یابی و پیشگیری بشه.

  • ناشناس
    0

    خودتان مگرمادروخواهروزن ودخترندارد ناموس نداریدک چنین کارهای ناشایست انجام میدیدمگرغیرت ومردانگی وجدان نداریددزدی وهیزی ملاک نیست پس حقشان بودبه جزای سازیشان برسن واعدام شوندازرییس جمهورمحترم اقارییسی وقضات ومسولین امنیت کشورراخواهانیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها