توضیحات آموزش و پرورش فارس درباره تنبیه بدنی یک دانش آموز مرودشتی

در پی انتشار فیلم تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در فضای مجازی با بررسی انجام شده مشخص شد این فیلم مربوط به یکی از مدارس شهرستان مرودشت است که آموزش و پرورش فارس در این رابطه توضیحاتی ارائه کرده است.

توضیحات آموزش و پرورش فارس درباره تنبیه بدنی یک دانش آموز مرودشتی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۴ آذر۱۴۰۱ در یکی از دبیرستان‌های شهرستان مرودشت، یکی از معلمان اقدام به تنبیه بدنی یک دانش آموز خود کرده است.

بلافاصله پس از اطلاع از این اقدام، با بررسی های به عمل آمده مشخص شد این اتفاق در دبیرستان علامه حلی شهرستان مرودشت روی داده است.

اداره آموزش و پرورش این شهرستان نیز ضمن دعوت مدیر و معلم خاطی توضیحات علل این رفتار را از انها خواستار شد.

پس از استماع سخنان این معلم ادبیات فارسی که از این رفتار خود ابراز پشیمانی نیز کرده است، پرونده وی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش فارس ارسال شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: آموزش و پرورش فارس بارها با ارسال بخشنامه های مکرر و اعلام شفاهی در جلسات متعدد با همکاران فرهنگی، اعلام کرده است که حفظ کرامت معلم را اولویت خود می‌داند سلامت جسمی و روانی دانش آموزان که امانت مردم نزد ما هستند نیز خط قرمز خود می‌داند و مکرر تاکید شده که ابزار تنبیه بدنی در فرایند تربیت مردود و هیچ بهانه ای برای استفاده از ان پذیرفته نیست و قطعا به عنوان رفتار خلاف شئونات اداری و تربیتی محسوب و با فرد خاطی مطابق با مقررات و قوانین برخورد می شود.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    2

    تنبیه بدنی منسوخ شده ولی از اون طرف بچه‌ها هم بی‌ادب تر شدند و احترام بزرگتر رو نگه نمی‌دارند
    کسانی که فرزندانشون رو تشویق می‌کنند بروند تو خیابون بر علیه فلان شخص سن گذشته،، فحش رکیک بدهند باید در آینده ی نه چندان دور، منتظر همون رفتار با خودشون از طرف بچه هاشون باشند چون این تربیتی است که خودشون زحمتشو کشیدند.....
    نسل امروز یاد گرفته چیزی به نام احترام به بزرگتر وجود و معنی ندارد....

  • یکی
    2

    مگر طویله ست ؟

  • ناشناس
    0

    یارو داره تنبیه دانش آموز به اعتراضات ربط میده شما حرف نزن فکر تربیت فرزندان باش نرن تو خیابون فحش یادبگیرن

  • محمدرضا
    0

    خداراشکرگذارم که مشخص فرمودند
    اولا مدرسه در۲۵کیلومتری شیرازقرارگرفته وقابل شناسایی قرارگرفت
    ثانیا حتمابه تایید رسیده که دانش اموزدرمدرسه علامه حضورداشته وهیئت تخلفات نیز درجریان قرارگرفته وتنبیه لازم هم انجام گرفته است
    صرف نظرازاینکه فرهنگیان ومدیران دانشمند ودلسوز مرودشتی به موضوع عنایت لازم دارند وبه روزنامه محترم توصیه خواهندفرمود ازبزرگان فرهنگی خواهشمندم ترتیب دیگری اتخاذگرددقید نام شخصیتهابرای ندارس خودداری وبه هریک ازمدارس شماره اختصاص داده شود ممنونم
    محمدرضاصابرفیروزی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها