دستگیری 12 نفر از 3 باند سارقان در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی 3 باند از سارقان شناسایی و طی چند عملیات 12 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

دستگیری 12 نفر از 3 باند سارقان در فارس

 سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از جمله زورگیری، سرقت اماکن خصوصی و قطعات خودرو ، منزل و قاپ زنی  در سطح شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقان در بازجویی های صورت گرفته به 124 فقره انواع سرقت ( 13 فقره زورگیری ، 65 فقره سرقت اماکن خصوصی و قطعات خودرو ، 35 فقره سرقت منزل و 11 فقره قاپ زنی) اعتراف کردند .

حبیبی با بیان اینکه سارقان همگی دارای سوابق کیفری متعدد هستند و در سطح شهر شیراز اقدام به سرقت می کرده اند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه به ارزش 10 میلیارد ریال کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: در مجموع طی 8 ماهه سال جاری، توسط مأموران پلیس آگاهی 57 باند سارقان منهدم و 27 هزار و 407 فقره انواع سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 30 تن انواع مواد مخدر کشف شده که در این رابطه 8 هزار و 959 متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر شده اند.

حبیبی با اشاره به اندام 60 باند مواد مخدر طی این مدت، گفت: در این خصوص 624 دستگاه خودرو و 156 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز افزود: 3 هزار و 606 معتاد متجاهر جمع آوری و مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند؛ همچنین 2 هزار و 968 خرده فروش مواد مخدر هم در سال جاری دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

شناسایی و انهدام 8 باند قاچاق سلاح و کشف یک هزار و 122 قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری در سال جاری، از دیگر مواردی بود که فرمانده انتظامی استان فارس به آن ها اشاره کرد.

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث و ناآرامی‌های اخیر کشور اشاره و عنوان کرد: مردم شیراز در طول تاریخ و این اتفاقات نشان دادند که جزو بهترین‌ها هستند.

حبیبی با بیان اینکه مردم شیراز همواره دنبال آرامش بوده‌اند، گفت: طی روزهای اخیر کانالی در فضای مجازی مردم فارس و شیراز را مورد هدف قرار داده بود و تحریک می‌کرد که مردم را به وسیله بمب دست ساز و اسلحه مورد هدف قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: با شناسایی ادمین‌های این کانال مشخص شد که افراد شکل دهنده آن، به جز یک نفر مابقی اطلاعی از هویت همدیگر ندارند و از طریق رسانه ایران اینترنشنال تزریق مالی شده‌اند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها