اقدامات قوه قضاییه برای دستگیری قاتل محیط‌بان «برومند نجفی»

سخنگوی قوه قضاییه اقدامات دستگاه قضا به‌منظور دستگیری قاتل محیط‌بان «برومند نجفی» را تشریح کرد.

اقدامات قوه قضاییه برای دستگیری قاتل محیط‌بان «برومند نجفی»

مسعود ستایشی پیش از ظهر امروز در یازدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه از مرداد امسال که محیط‌بان برومند نجفی به‌دست پدر مقتول، به قتل رسید هنوز فرد ضارب دستگیر نشده است. چه اقداماتی برای دستگیری قاتل صورت گرفته است، اظهار کرد: امیدوارم در جلسه‌ای با قدرت عرض کنیم که قاتل این فرد، این محیط‌بان عزیز دستگیر شد اما امروز می‌گویم که پیرو اطلاع‌ رسانی‌های قبلی به محض اینکه این مورد صورت پذیرفت، پرونده به دستور دادستان محترم عمومی و انقلاب کرمانشاه به بازپرس ویژه قتل در استان کرمانشاه ارجاع شد و بدون درنگ اقدامات قضایی به‌صورت فنی و تخصصی صورت می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: پلیس و کارآگاهان با تمسک به اقدامات پلیسی پیگیر قضیه می‌شوند و افرادی که فراری بودند و مشاور و معاونان این فرد شناسایی می‌شوند. دو نفر معاون بودند که شناسایی می‌شوند. دستورات قضایی داده می‌شود و آنچه که گزارش شده این است که با اقدامات خوبی که صورت می‌گیرد، شاهد دستگیری ضارب و معاونین وی باشیم.

محیط‌بان برومند نجفی روز 22 مرداد امسال از سوی پدر مقتول و در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه به شهادت رسید.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ  درباره پرونده قتل محیط‌بان برومند نجفی و پیگیری‌های سازمان برای دستگیری قاتل این محیط‌بان اظهار کرده بود: در فاز اول برای این پرونده، حکم اعدام صادر شده بود که با اقدامات صورت گرفته حکم اعدام در دیوان عالی کشور شکسته شد. در حال پیگیری هستیم.

اگر قصوری باشد از آن نمی‌گذریم زیرا قتل شبه شهادت یک محیط‌بان برای ما سنگین است. هنوز جای سوال است که چرا هنوز قاتل دستگیر نشده است. مکاتباتی با وزیر کشور و قوه قضاییه صورت گرفته و تکالیف خود را باید در این زمینه انجام دهند.

۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید یک نفر از سرنشینان این خودرو به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست داد. این اتفاق در منطقه حفاظت شده بیستون و در حد فاصل روستای «سه‌چک» و پادگان حاجی آباد رخ داد و محیط بان برومند نجفی به اتهام قتل زندانی و آبان ماه سال جاری به قصاص محکوم شد.

منبع: پانا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها