حکم اعدام محیط بان کرمانشاهی تایید شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دیوان عالی کشور حکم دادگاه بدوی در خصوص قصاص محیط بان برومند نجفی را تایید و ابلاغ کرد.

حکم اعدام محیط بان کرمانشاهی تایید شد

سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: علیرغم پیگیری‌های قضایی صورت گرفته و تلاش گروهی وکلای مدافع پرونده‌ محیط‌بان برومند نجفی، در خصوص جان باختن یک فرد در منطقه حفاظت شده‌ بیستون استان کرمانشاه، دیوان عالی کشور، حکم دادگاه بدوی در خصوص قصاص محیط بان برومند نجفی را تایید و ابلاغ کرد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های علی سلاجقه - معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست - و همراهی حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای - رییس قوه قضائیه - زمینه‌ بازنگری و تجدید نظر در این حکم مطابق با دقت‌نظر در شرح وظایف یگان حفاظت محیط‌زیست و رعایت حقوق طرفین میسر و شرایط برای امنیت شغلی و فعالیت و تلاش بیش از پیش محیط‌بانان در حفاظت از طبیعت و آب و خاک ایران اسلامی مهیا شود.

گفتنی‌ست ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست داد. این اتفاق در منطقه حفاظت شده بیستون و در حد فاصل روستای "سه‌چک" و پادگان حاجی آباد رخ داد و محیط بان برومند نجفی به اتهام قتل زندانی و آبان ماه سال جاری به قصاص محکوم شد. با پیگیری‌های صورت گرفته این پرونده برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • گروگان اخمخ
    3

    عدالت جمهوری اسلامی

  • ناشناس
    3

    شکارچیان عزیزند چون به نوعی در تلاشند این کشوررا نابود کنند در راستای اهداف حاکمان .

  • عباس
    2

    با سلام.خواهشا یکی به این اقای محبت خانی بگه اخر چرا از شهریور تا کنون ده تا خبر دروغ و توخالی در مورد این محیطبان مظلوم گفتی.بیچاره به محیط بانان زحمتکش که شب و روز در داخال مناطق زحمت میکشند و عاقبت اعدام میشوند.ای کاش تو که رییس یگان حفاظت محیط زیست هستی یکبار پایت را میگذاشتی داخل مناطق.

  • ناشناس
    2

    جالبه واقعا. اگر یک شکارچی غیرمجاز یک محیط بان را بکشد تبرئه می شود. این است عدالت.........

  • نامدار
    5

    تا درس عبرتی باشد که برای کشتن یک کبک ویا پرنده و چرنده ای نمی توان به اسانی جان انسانی را گرفت .

  • داود
    2

    قانون برای همه یکسان است حتی شکار چی و خلاف کار و حتی شکاربان و پلیس و حتی خود قاضی. اگر همه یاد بگیریم به قانون احترام بزاریم خیلی از مشکلات حل خواهد شد. شما خودتان را جای خانواده ی اون بنده ی خدا بزارید که کشته شده .البته امید وارم که خانواده اون مرحوم گذشت کنن و البته دولتی ها هم باید تمام تلاششون رو بکنن تابتونن رضایت خانواده ی اون مرحوم رو بگیرن

  • ناشناس
    6

    خدادرقرآن فرموده کسی که مومنی به عمدبکشدخالددرجهنم است شکارهایی که خداحلال کرده آیت الله العظمی بهجت میفرموداشکال نداره حالادرموردقصاص که خدادرقرآن فرموده درقصاص حیات است ای صاحبان خرد یه سوال ارزش انسان بالاتر است یا یک کبوتر یایک خریاپلنگ

  • یاسین زالیزاده
    1

    عجب کشور گل وبلبلی داریم هیچوقت مجرم متهم نمیشه دزدها واسه خودشون ازاد میچرخن هر کاری میخوان میکنن

  • روح الله م
    1

    انسان انسانه چه محیط بان چه شکارچی شکارچی باید مجازات بشه نه محوم به مرگ

  • عجب
    0

    در عجبم طرف بخاطر اقدام در حین انجام وظیفه و به خاطر کشته شدن یک نفر به صورت ناخواسته محکوم به قصاص میشه اونوقت یه رئیس جمهور که مساله واکسن رو برای مذاکره به گروگان میگیره و باعث کشته شدن دهها هزار نفر میشه داره دوران استراحت پس از خیانت و جنایت رو میگذرنه.الهی داغ ببینی که داغ به دلمون گذاشتی

  • تعجیل در فرج امام زمان صلوات
    0

    هیچ چیز سر جای خودش نیست😐

    یا صاحب الزمان به ظهور شتاب کن که تو برپاکننده عدل واقعی هستی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها