نزاع در استان همدان سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۵۰ نفر را روانه پزشکی قانونی کرد

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: ۱۷ هزار و ۴۵۰ نفر سال گذشته به علت نزاع در این استان به پزشکی قانونی مراجعه و نظریه کارشناسی دریافت کردند.

نزاع در استان همدان سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۵۰ نفر را روانه پزشکی قانونی کرد

ارتین کمالی، یادآوری کرد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۴۴ مرد و پنج هزار و ۶ زن به علت آسیب‌های ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند.

وی از کاهش یک درصدی میزان مراجعان به پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و خاطر نشان کرد: سال ۹۹ میزان مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی ۱۷ هزار و ۵۶۷ نفر شامل چهار هزار و ۶۸۲ زن و ۱۲ هزار و ۸۸۵ مرد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان تاکید کرد: ظاهر خون آلود در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی تأثیری ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی است جراحات، نوع و عمق آن است بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

کمالی در ادامه با اعلام اینکه دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است، گفت: برای صدور نظریه کارشناسی در زمینه صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

وی تاکید کرد: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه کنندگان و اظهارنظر دقیق در زمینه صدمات است بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد.

کمالی تصریح کرد : در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدیدکننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امید
    0

    همدانی های اصیل بسیار با فرهنگ ؛دانا ؛ آرام و باگذشت هستند متاسفانه بسیاری از افراد شرور از شهرهای اطراف به این استان کوچ کرده اند و حتی در سالهای اخیر در دانشگاه بوعلی سینا شورش و بلوا به راه انداخته اند و از زبان و لهجه آنها می توان به راحتی متوجه منطورحقیر شد چند روز پیش در فروشگاه اتکا یکی از آنها تنها به دلیل درخواست مامور فروشگاه جهت چک نمودن فاکتور خرید شروع به فحاشی و توهین و دادو بیداد نمود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها