نحوه برخورد با همسایه لجبازی که شارژ نمی دهد

گاهی اوقات برخی همسایه‌ها شارژ واحد را نمی‌دهند؛ قانون درباره این همسایه‌ها، مقرر کرده که با ابلاغ اظهارنامه، مبلغ بدهی و صورت ریز هزینه ها قید و از شخص مطالبه شود.

نحوه برخورد با همسایه لجبازی که شارژ نمی دهد

اگر مالک واحد یا هر کسی که از  یک واحد استفاده می‌کند، ظرف ۱۰روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه، بدهی خود را ندهد، مدیر یا هیئت مدیره می‌توانند به تشخیص خودشان و با توجه به امکاناتی که دارند، از دادن خدمات مشترک مث آب گرم، برق، گاز و ... به این واحد خودداری کنند.

اگر مالک یا استفاده کننده باز هم شارژ نداد، اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیئت مدیره برای وصول بدهی طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجرائیه صادر می‌کند.

اگر مثلا کنتور آب، تفکیک نشده و  امکان قطع جداگانه آب و... نبود، مدیر می‌تواند به مراجع قضایی شکایت و دادگاه‌ها‌ موظفند این شکایات را خارج از نوبت رسیدگی کنند و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به ساختمان ارائه می‌شود محروم کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    همسایه ما نمیده چه کار کنم.

  • بردی
    0

    در اکثر مجتمع ها مدیران مجانی کار می کنند و اگر یکی ساکنین شارژ نداد هیچ کاری نمی توانند انجام دهند .چون پی گیری قضایی این مشکل وقت گیر و زمان بر است وکسی برای دیگر همسایه ها وقت خود را تلف نمی کند بجز اینکه مدیر ساختمان حقوق ماهیانه دریافت کند و در این صورت وصول شارژ عقب افتاده جزء وظایف او می باشد

  • ناشناس
    0

    برای وصول بدهی و طرح شکایت باید هفت خوان رستم را طی کرد که معمولاً مدیر یا اعضاء هیأت مدیره ساختمان نه فرصت و حوصله و تخصص چنین کاری را دارند و ارجاع آن به وکیل دادگستری نیز مستلزم هزینه قابل توجه است که برای شرکای ساختمان معمولاً نمی صرفد حتی اگر بخشی از هزینه های دادرسی را بتوان از محکوم علیه اخذ نمود. لذا شرکاء سعی می کنند جور مستنکف از پرداخت هزینه های مشترک (شارژ) را تقبل نمایند!

  • ناشناس
    0

    وقتی از شرارت های مداوم همسایه که،آنتن تلویزیونت رو تعویض می کنه، انباریت رو تخلیه می کنه، ماشینت و داخل پارکینک پنچر می کنه ،وقتی ایزوگام خونه ات رو سوراخ می کنن و ،وقتی آمریکایی هود اشپزخونه ات رو می شکنن و روش مدفوع می کنن روی پشت بام، وقت کاغذ دیواری هات در نتیجه نشت برف و بارون کنده میشن کلی خسارت داخل ساختمان و ایزوگام رو دستت میزارن، همه اینا به کنار، همسایه که مدام برق واحدت رو قطع و وصل می کنه مجبوری ترک خونه کنی تا مبادا لوازم برقی خراب بشن، بعد روزانه کلی هزینه می کنی تا به محل کارت تردد کنی و حسرت زندگی تو خونه شخصیت به دلت می مونه اما مدرک اثبات آزار همسایه دستت نباشه چکار می تونی بکنی؟ من تنها زورم میرسه شارژ ندم چون 2/5 ساله خونه پدرم ساکنم از شر همسایه مردم آزار، خدا لعنت کنه آدم از خدا بی‌خبر و مردم آزار، رو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها