ایران- ژاپن/ انتقام از سامورایی‌ها در بازی نخست لیگ ملتها

تیم ملی والیبال ایران از جمعه هفت خردادماه در رقابتهای لیگ ملت های والیبال به مصاف حریفان خود خواهد رفت و باید در اولین رقابت مقابل ژاپن بازی کند.

ایران- ژاپن/ انتقام از سامورایی‌ها در بازی نخست لیگ ملتها

ملی پوشان والیبال ایران در اولین دور از مسابقات لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال به مصاف ژاپن خواهد رفت. این رقابت جمعه ۷ خرداد از ساعت ۱۵.۳۰ آغاز خواهد شد.

لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال در حالی آغاز خواهد شد که ژاپن یک رقیب جدی برای ایران در المپیک به شمار می آید. ملی پوشان ژاپنی به دلیل اینکه میزبان المپیک توکیو هستند، جزو اولین تیم هایی بودند که اردوی آماده سازی خود را برپا کردند. ژاپنی ها با بازی تدارکاتی پا به این رقابتها خواهند گذاشت چرا که آنها در رقابت هایی با عنوان " شبیه سازی المپیک" به مصاف چین رفتند و موفق شدند به پیروزی برسند؛ این درحالی است که بازی تدارکاتی ایران به دلیل شیوع کرونا و با نظر ولادیمیر آلکنو لغو شد.

بازی اول ایران با تیم ملی ژاپن حساسیت خاص خود را دارد چرا که این تیم هم گروه ایران در رقابت های المپیک است. همواره رقابتهای اول در هر تورنمنتی غیر قابل پیش‌بینی دنبال می شود. اگر هر تیم بتواند با پیروزی بازی ها را آغاز کند قطعا در ادامه رقابتها می‌تواند با افزایش روحیه به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.

ولادیمیر آلکنو سرمربی روسی والیبال ایران قرار است اولین محک جدی خود را با والیبال ایران پشت سر بگذارد. او معتقد است که بازی های اول در هر تورنمنت خاص بوده و نمی توان نتیجه را از قبل پیش بینی کرد.

ایران که در رده هشتم جهان قرار دارد به مصاف ژاپن رده نهمی خواهد رفت. ژاپن به دلیل میزبان بودن رقابت های المپیک تمام سعی و تلاش خود را کرده تا بهترین تیمش را آماده کند؛ از این جهت ژاپن می تواند حریف جدی برای والیبال ایران باشد.

ایران- ژاپن/ انتقام از سامورایی‌ها در بازی نخست لیگ ملتها

ایران که در المپیک همگروه ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا است برای آماده سازی و هماهنگی بیشتر برای المپیک در این رقابت ها حضور پیدا کرده است. آلکنو پیش از حضور در این رقابتها گفته بود که نتیجه در لیگ ملت ها برایش مهم نیست چرا که تیم والیبال ایران هدف بزرگتری دارد و آن هدف موفقیت در المپیک است. البته اخلاق آلکنو به گونه ای است که این مربی از شکست متنفر بوده و پس از باخت به شدت عصبی می شود. این سرمربی حتی حاضر نیست در رقابتهای تدارکاتی شکست بخورد و به همین دلیل می توان گفت که آلکنو نیم نگاهی هم به سکوی این رقابتها دارد.

به نظر می‌آید این سرمربی روسی که کارنامه بسیار درخشانی در والیبال دارد، به راحتی از سکوی لیگ ملت ها هم نمی گذرد؛ هر چند که او اعلام کرده که بازی های لیگ ملت ها جنبه تدارکانی دارد.

البته آلکنو می داند که نباید به تیم های آسیایی مخصوصا ژاپن ببازد چرا که انتظارات مردم ایران از والیبال بسیار زیاد بوده و پیروزی برابر تیم های آسیایی جزو حداقلی ها برای اهالی این رشته به حساب می آید.

ژاپن هم در سال های اخیر رشد داشته به طوری که سرمربی لهستان در مصاحبه ای اعلام کرده بود که ژاپن به تیمی قدرتمند تبدیل شده و معقتد بود ژاپن از گروهش در المپیک صعود خواهد کرد. قطعا این اظهار نظر نشان می دهد که والیبال ژاپن سرمایه گذاری کرده و طبق نتایج به دست آمده می توان گفت که این تیم در مسیر صعودی خود موفق بوده است.

آخرین بازی ایران و ژاپن به سال ۲۰۱۹ بر می گردد، جایی که ایران شکست را متحمل شد. ملی پوشان ایران در مهرماه سال ۹۸ در نهمین بازی خود در جام جهانی والیبال به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد. ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، مسعود غلامی، ‌ علی‌اصغر مجرد، پوریا فیاضی، ‌ میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرده بود که بازی را به ژاپن واگذار کرد.

البته گفتنی است ایران از ابتدا به دلیل غیبت سید محمد موسوی، با ترکیب ناقص در این مسابقات شرکت کرده بود، با مصدومیت فرهاد قائمی و امیر غفور، در عمل فقط ۱۱ بازیکن برای این مسابقه داشت که دو نفر از آنها هم لیبرو بودند و همین موضوع کار را بسیار مشکل کرده بود.

این شکست تلنگری به ملی پوشان والیبال بود چرا که توقعات به گونه ای بود که تیم ملی ایران باید با ترکیب دوم خود به راحتی از پس حریفان آسیایی بر آید.

ایران- ژاپن/ انتقام از سامورایی‌ها در بازی نخست لیگ ملتها

ملی پوشان ایران در ۱۰ بازی اخیر خود مقابل تیم ژاپن، به هفت پیروزی و سه شکست دست یافته اند. شکست های ایران در سال های ۲۰۱۵ (رقابت های قهرمانی آسیا)، ۲۰۱۸ (لیگ ملت ها) و ۲۰۱۹ (جام جهانی) به ثبت رسیده است.

شکست ایران مقابل ژاپن در سال های اخیر نگرانی هایی را به وجود آورده چرا که مسئولان ژاپنی برای مسابقات المپیک با یک برنامه ریزی دقیق کار را جلو برده اند.

تقابل ۷ بازی اخیر ایران مقابل ژاپن:

ردیف عنوان رقابت ها نتیجه
۱ جام جهانی ۲۰۱۹

ایران۱ - ۳ ژاپن

۲ لیگ ملت های ۲۰۱۹

ایران ۳ -۰ ژاپن

۳ لیگ ملت های ۲۰۱۸

ایران ۱ - ۳ژاپن

۴

جام کنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۶

ایران۳ - ۲ژاپن

۵

جام کنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۶

ایران۳ - ۰ژاپن

۶ بازی های المپیک ۲۰۱۶

ایران۳ - ۱ ژاپن

۷ جام جهانی ۲۰۱۵

ایران ۳- ۲ ژاپن

ملی پوشان ایران درحالی در این مسابقات توپ خواهند زد که در ۱۰ بازی رسمی اخیر خود به ۷ پیروزی برابر چین، کره جنوبی، قزاقستان، چین تایپه، آرژانتین و تونس رسیده و مقابل ژاپن، لهستان و ایتالیا تن به شکست داده اند.

ملی‌پوشان ژاپن هم در ۱۰ بازی اخیر خود به ۷ پیروزی مقابل کانادا، ایران، مصر، روسیه، استرالیا، آرژانتین و تونس دست یافته و مقابل تیمهای برزیل، آمریکا و لهستان شکست خورده‌اند.

یوجی نیشیدا پشت‌خط‌زن و ستاره تیم ملی والیبال ژاپن که از ناحیه مچ پای راست دچار مصدومیت شده غایب احتمالی این رقابت است. این بازیکن که برای تیم ملی ژاپن مهره ارزشمندی به حساب می‌آید، پس از دفاع و هنگام فرود دچار مصدومیت شدید می‌شود و از ادامه بازی‌ها کنار می‌رود. پس از عکس برداری های انجام شده مشخص شد که این ستاره ژاپنی برای حضور در رقابت های المپیک مشکلی ندارد.

مربی ژاپنی ۲۴ ساعت بعد از این مصدومیت در خصوص وضعیت این بازیکن گفت: نیشیدا شکستگی ندارد و برای ریکاوری این بازیکن تدابیری اندیشیده شده تا در اسرع وقت بهبودی پیدا کند. پس از بهبودی، او می تواند همراه دیگر ملی پوشان ژاپن راهی بازی های المپیک شود.

در مصاحبه های انجام شده در خصوص وضعیت این بازیکن برای حضور در لیگ ملت ها هیچ اظهار نظری نشده و به نظر می رسد که مربیان ژاپنی تصمیم گرفته اند که به این بازیکن در لیگ ملت ها استراحت دهند.

تیم ملی ژاپن ( ۱۷ نفر دعوت شده اند) :

پاسور ها: ماساکی اویا، فوجی، سکیتا

پشت‌خط‌زن ها: شیمیزو، نیشیدا، اوتاکه

سرعتی‌زن ها: اونودرا، یاماووچی، هاکو ری، کنتارو تاکاهاشی

قدرتی‌زن ها: ایشیکاوا، فوکوزاوا، اوتسوکا، تاکاناشی، ران تاکاهاشی

لیبرو ها: یاماموتو، اوگاوا

هدایت ژاپنی‌ها را یوئیجی ناکاگائیچی برعهده خواهد داشت.

تیم ملی ایران (۱۷ نفر دعوت شده اند) :

پاسور ها: سعید معروف، محمد طاهر وادی

پشت‌خط‌زن ها: امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت

قدرتی‌زن ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی

سرعتی‌زن ها : سید محمد موسوی، مسعود غلامی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی

لیبرو ها : محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی

هدایت ایران را ولادیمیر آلکنو بر عهده خواهد داشت.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها