عوامل موثر در قیمت خرید انواع آسانسور

قیمت آسانسورها همواره جزو فاکتورهای مهم برای مشتریان در زمان خرید این وسیله کاربردی است. در واقع در سبک زندگی امروزی و به دلیل افزایش ساختمان های چند طبقه و برج ها، آسانسورها جزو بخش های مهم و ضروری در ساختمان ها به شمار می روند که استفاده از آن ها در حفظ سلامتی و افزایش رفاه افراد بسیار موثر است.

عوامل موثر در قیمت خرید انواع آسانسور

 بر همین اساس کارخانه و شرکت های مختلفی اقدام به تولید مدل های گوناگون، همراه با کاربری های متفاوت از این محصول کرده اند. که هر کدام بر اساس نوع ساخت، متریال به کار رفته، ابعاد و سایر مشخصات، دارای قیمت های مختلفی هستند. اما نکته مهم این است که یک آسانسور با کیفیت و استاندارد چه قیمتی داشته و چه عواملی در این امر موثر هستند؟

مدل و سبک طراحی آسانسور

همان طور که می دانید درب آسانسوربه همراه کابین جزو بخش های اصلی و مهم یک آسانسور به حساب می آیند. که مسافران در زمان استفاده از آسانسور با آن ها به شکلی مستقیم رو به رو می شوند. بر همین اساس نوع طراحی و مدل این بخش ها تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی آسانسور دارد. البته اگر بخواهیم به کمی عقب تر بازگردیم، می توانیم به مکانیزم آسانسور نیز اشاره داشته باشیم. که در مدل های مختلف کششی و هیدرولیک وجود دارند. و طراحی و تمامی محاسبات بر اساس آن انجام می شود. اما همواره به دلیل اهمیت زیبایی و طراحی داخلی آسانسورها، بی شک باید به قسمت کابین و درب ها اشاره کرد. چرا که علاوه بر تنوع بسیار بالایی که دارند، دارای قیمت های بسیار متنوعی می باشند. چرا که هر کدام مزایا و ویژگی های مخصوص به خود هستند.

ابعاد و میزان ظرفیت کابین

2

 

پس از انتخاب مکانیزم و البته مدل قسمت های اصلی آسانسور، عامل دیگری که در قیمت خرید آسانسور نقش ویژه ای دارد، ظرفیت های کابین می باشد. چرا که هر آسانسور متناسب با ابعاد و میزان فضای موجود در چاه، و البته ترافیک ساختمان، دارای ظرفیت مشخصی است. که این ظرفیت هرچقدر بزرگ تر باشد، نیاز به متریال و کار بیشتری برای آماده سازی و تولید دارد. بر همین اساس در صورت افزایش ظرفیت کابین آسانسور ، قیمت نهایی کار نیز افزایش پیدا می کند. این امر البته در آسانسورهای بیمارستانی و یا مخصوص حمل بار، که ابعاد بسیار مهم تر هستند، نمود بیشتری نیز پیدا می کند.

مدل و کیفیت قطعات آسانسور

بر کسی پوشیده نیست که هر یک از اجزا و بخش های به کار رفته در آسانسورها چه تاثیر مهمی در روند حرکتی و کارکرد آن دارند. در واقع در کنار تمامی آپشن ها و قسمت هایی که به منظور افزایش زیبایی یک آسانسور استفاده می شود، باید متناسب با روند کلی آسانسور، از قطعه های اورجینال و اصلی نیز استفاده شود. در واقع یک آسانسور با توجه به مکانیزمی که دارد، از برخی از بخش ها تشکیل شده است. که این قطعات آسانسورباید کاملا اورجینال بوده و متناسب با سایر بخش ها باشد. تا آسانسور به راحتی و پس از مدت زمانی کوتاه نیاز به سرویس، تعمیر و در نهایت تعویض قطعه پیدا نکند. به همین خاطر هرچقدر قطعات جانبی و مکانیکال اورجینال و با کیفیت تر باشند، علاوه بر افزایش قیمت نهایی کار، آسانسور از راندمان بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.

خرید بهترین آسانسور با قیمتی مناسب

3

 

سرعت آسانسور، نوع قطعات و نمره آن ها، میزان سرویس و نگهداری و همچنین هزینه های نصب بر اساس مدل و مکانیزم آسانسور و ... از دیگر عوامل مهمی هستند که در قیمت نهایی یک آسانسور نقش دارند. حتی نوع مکانیزم درب های آسانسور در صورت استفاده از بهترین برندهای دنیا مانند درب سلکوم و یا فرماتور نیز در این امر مهم هستند. البته که هر چقدر از آسانسور با کیفیت تر استفاده نمایید، علاوه بر آسایش بیشتر و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، امنیت و ایمنی بیشتری نیز خواهید داشت. بر همین اساس می توانید انواع مدل های آسانسور و قطعات اورجینال جانبی آن را از کارخانه گروه صنعتی مگا، به عنوان تولید کننده انواع کابین و عرضه کننده بخش های اصلی آسانسور همچون درب ها تهیه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت این مجموعه به نشانی megaindustrialgroup.com مراجعه نمایید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها